[VIDEO] Anak 3 Tahun Dibawa Naik Ambulan Selepas Ada Simptom Covld-19 Undang Sebak

Luluh hati seorang ibu apabila anak seawal usia 3 tahun yang mempunyai simptom wab4k Cov1id-19 perlu di bawa ke hospital menaiki ambulan seperti pesakit lain. Menerusi Twitter Intan Nurdiyana, walaupun keputusan ujian saringan Covi1d-19 dia sekeluarga masih belum diketahui, anaknya itu mempunyai simptom demam panas sehingga memaksa pihak k3sihatan merujuk k3s ini ke hospital. Video anaknya menaiki ambulan itu mendapat perhatian ramai dan rata-rata netizen mendoakan k3sihatan anaknya itu.

Dia ingat nak pergi jalan-jalan

 

Suhu badan anaknya dikatakan meningkat naik selepas menjalani ujian swab Cov1id-19. Hal ini memaksa doktor untuk merujuk anaknya ke hospital. Menerusi video tersebut, anaknya kelihatan sihat dan ceria kerana tidak mengetahui bahawa dia bakal dibawa ke hospital.

Kawasan tempat tinggalnya dikatakan berada dalam zon merah dan diperintahkan ‘lockdown’. Oleh sebab itu, kanak-kanak yang mempunyai simptom demam panas akan terus dirujuk ke hospital. Tambahnya lagi, penjaga kepada kanak-kanak boleh menemani pes4kit tetapi mengikut had umur.

Walau bagaimanapun, perkembangan terbaru mengenai anaknya mendapati bahawa anaknya dibenarkan keluar dari hospital. Keputusan ujian saringan mereka sekeluarga masih belum diketahui namun dia berdoa agar keputusan ujian tersebut negatif memandangkan anaknya dibenarkan keluar.

Rata-rata netizen mendoakan segalanya dipermudahkan. Penyampai radio terkenal Hamzah turut memberi kata-kata semangat kepanya.

Sumber: Intan Nurdiyana

Sumber : OHBULAN

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply