“Ada Artis Yang Men4ngis, Tert3kan,”-SENIMAN Buat Laporan Polis Terhadap Zarina Anjoulie

Persatuan Seniman Malaysia (SENIMAN) bertindak membuat lapor4n polis terhadap seorang selebriti yang merakam video berbentuk hasvtan dan sel4ran terhadap industri seni Malaysia.

lapor4n tersebut dibuat oleh Pengerusi Biro Penguatkuasaan, Badrul Muhayat di Balai Polis Sri Hartamas, Kuala Lumpur.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

INFO TERKINI : Pihak SENIMAN telah membuat laporan polis melalui wakilnya terhadap seorang artis yang membuat video hasutan dan kencaman terhadap industri seni malaysia. Melalui video berkenaan artis tersebut menyelar serta menghina penggiat seni bagi mendapatkan paid review melalui media sosialnya dan ini membuatkan ramai penggiat seni terutamanya artis terguris dengan kenyataan dari video itu. Segala usaha baik penggiat seni untuk membantu penggiat seni yang lain dalam perintah kawalan pegerakan (pkp) telah menjadi teruk dan di pandang negatif oleh netizen atas hasutan artis tersebut melalui video berkenaan. Mohon jasa baik artis artis dan penggiat seni untuk membuat laporan polis dan suruhanjaya multimedia malaysia yang sama terhadap artis yang membuat video itu supaya dalam keadaan kritikal ini adalah lebih baik membuat video yang membantu kerajaan dan frontliner utk menghapuskan covid 19 dari menghasut masyarakat untuk membuat pekara yang tidak baik yang boleh mengugat perpaduan industri seni dan mengugat ketenteraman awam. Terima kasih.

A post shared by Persatuan Seniman Malaysia (@persatuansenimanmalaysia) on

“Gara-gara video tersebut, masayrakat salah faham dan mula menghentam anak seni Malaysia dan ini tidak wajar,” kata Presiden Seniman, Zed Zaidi kepada mStar Online.

Katanya lagi, artis tersebut menjadi punca kepada perbalahan dan memberi k3san kepada artis. Para artis juga dikatakan terguris hati dengan kenyataan individu dalam video tersebut.

Walaupun tidak menyebut nama, namun ramai yang meneka ia ditujukan kepada Zarina Anjoulie.

 

“Sujujurnya daripada awal saya bersikap neutral, tapi jika ahli sepakat merasakan ini keputusan terbaik, saya menyokong,” tambahnya.

Lebih teruk lagi bila ada artis yang meluahkan hasrat nak bersara kerana tertekan dengan sel4ran netizen.

“Video tersebut menyebabkan banyak anak seni tertekan, ada yang menangis dan rasa terhina,” tambahnya.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Zarina Anjoulie (@anjoulielavocah1) on

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Zarina Anjoulie (@anjoulielavocah1) on

Zed Zaidi juga menyatakan mereka bukan dalam golongan 10 peratus yang berjaya, tapi antara 90 peratus yang masih memerlukan bantuan untuk hidup.

“Dalam keadaan sekarang ni sepatutnya semua bersatu hati dan sepakat untuk membantu antara satu sama lain dan bukan berbalah begini.”

Jadi, anda sokong siapa?

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: cari

Be the first to comment

Leave a Reply