Simpan Je Lah Air Mata Tu, Vivy Yusof Didakwa Cvri Idea Orang Lain.. “Saya mesej dia, dia tak buat apa-apa pun”

 

Nampaknya isu tentang Vivy Yusof masih lagi hangat diperkatakan oleh golongan netizen di alam maya, terkini ada seorang wanita yang lebih dikenali sebagai Syaza Yunos mendedahkan dan mendakwa bahawa dirinya pernah menjadi mangsa ‘curi’.

Simpan je lah air mata tu”

Menerusi perkongsiannya di Twitter yang kini telah meraih lebih daripada 3,000 jumlah perkongsian, dia mendakwa bahawa idea dia pernah dicvri oleh iIvy.

Disebabkan namanya tidak dikenali, para pelanggan bertanyakan kepadanya jika dia pernah bekerja dengan Vivy Yusof.

Katanya, barang yang dijual hanyalah RM 5, tapi Vivy jual sampai RM 500. Katanya, dia ada berhubung dengan Vivy tapi tidak dilayan.

Berikutan dengan dakwaan yang viral, ramai netizen tertanya-tanya apakah contoh produk yang diciplak itu.

Warganet yang ‘mata tajam’ terjumpa perkongisan lamanya yang membuat perbandingan pada keluaran jenama dari syarikat yang di salurkan idea dengan VIvy punya.

Dalam perkongsian itu, bukan sahaja dia punya idea, dari jenama lain juga ada.  Perkongsian ini dibuat pada 1 April yang tahun lepas.

 

Biarpun tidak tahu apa produk spesifik yang didedahkan berkenaan dengan idea dicvri, perkongsian diatas telah membuatkan netizen terkesima, ada juga yang mengutvk dek kerana reputasi nama Vivy yang kini sedang buruk.

Walaubagaimanapun, ramai juga menggesa wanita ini untuk mmelampirkan imej-imej lain sebagai bahan bukti.

Bagaimanapun, ramai yang juga yang menasihati wanita ini agar mendaftar segala rekaannya dekat Intellectual Property supaya dapat dijaga dan tidak ditindas.

 

 

Sumber : Lobak Merah

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply