[VIDEO] Takvt Jadi Kafir! Aktor Indonesia Ini Nekad Cari Masjid Untuk Solat Jumaat

Pelakon Atalarik Syah nampaknya masih menunaikan solat Jumaat di masjid selepas Majlis Ulama Indonesia mengeluarkan fatwa untuk menjalankan ibadat di rumah masing-masing.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

* Maaf comment ditutup krn ingat Firman Allah ” Lakum dinukum waliyadin” Setahuku beribadah itu untuk siap menghadapi yang ada didepan kehidupan kita, keadaan dibelakang cuma u di ingat bukan disesali, yakin pd Allah SWT yg Maha Pengampun dan Penerima tobat. Semoga tidak ada Masjid yang ditutup karena nyali kecil warganya. Salut kepada @masjidjogokariyan atas usaha dan pembuktiannya. Kalau ada modal buat inspeksi dijalan, terminal, bandara dll. kenapa saat kepala keluarga kumpul saat akan Sholat Jumat yg notabene dpt seklaian diberikan penyuluhan, dapat diperiksa, tdk dilakukan ??? ANEH!!tiap Jumat pameran saldo infak sedekah, masjid bs mandiri bikin peralatan sterilisasi atau priksa suhu, Sholat pake masker paling tdk boleh kok, salaman nempel jg nggk wajib…Apa warganya yg munafik? Allahualam, jangan jerumuskan aku dlm kedalam golongan orang munafik ya Allah…aamiin #islam #mooslem #jumatan #masjid #alimulama yg ngaku @ustad

A post shared by ATALARIK SYACH (@ariksyach) on

Pelakon itu keluar dari rumahnya untuk mencari masjid yang masih terbuka untuk solat Jumaat. Atalarik berkongsi momen itu di Instagram.

Di dalam kereta, Atalarik dilihat bersama tiga rakan sekerjanya dalam perjalanan untuk solat Jumaat,

“Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Kebetulan kita hidup di zon merah, mahu mencari masjid mana yang masih terbuka, ini masih ada lagi setengah jam nam masuk azan,” katanya,

Kemudian dia bertanya pada kawannya hukum tidak solat Jumaat.

“Sekarang ini Ustaz Deni, apa hukumnya bila 3 kali tidak solat Jumaat ” tanya lelaki yang akrab dipanggil Arik itu.

“Kafir! kamu tidak boleh berkahwin dengan anak perempuannya,” jawab lelaki bernama Ustadz oleh Arik.

 

Beberapa orang netizen telah menjadi emosi dengan tindakan Atalarik, yang sepertinya meremehkan wabak virvs Cor0na. Malah, Arik sendiri tahu bahawa wilayahnya telah memasuki zon merah. Netizen menganggap pelakon ini berfikiran cetek dan tidak mempedulikan orang lain.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Murai.my

Be the first to comment

Leave a Reply