Ali Puteh Dibid4s Netizen Bila Menyuruh Man Raja Lawak Jangan Hebahkan Derma Yang Dibuat

Man Raja Lawak memberitahu bahawa wang bantvan yang didermakan sudah pun habis disalurkan kepada pihak yang memerlukan.

Perkara tersebut diberitahu pemilik nama lengkap Abd Rahman Kasim pada Jumaat.

Sambil memohon agar mereka yang mendapat bantuan tersebut menggunakan wang sebaiknya, Man turut memohon maaf kepada pemohon yang tidak berjaya.

“Saya Abd Rahman Kasim ingin memohon maaf kerana bajet 50k telah pun habis disalurkan sebentar tadi. Kepada mereka-mereka yang mendapat bantuan gunakanlah duit itu sebaik mungkin.

“Kepada yang g4gal, mohon ampun dan maaf. Terima kasih kerana anda sabar menanti jawapan sehingga kini. Maafkan saya tidak dapat membantu anda di saat anda benar-benar memerlvkan.

“Mohon maafkan saya yang hi1na ini. Sekian,” tulisnya pada lampiran entri terkini di Instagram.

Minta Jangan Puji Tinggi

Selain itu Man juga meminta netizan tidak memuji tinggi atas segala kebaikan yang beliau buat

Tapi yang menmbulkan ketidak puasan hati ramai apbila Ali meninggalkan satu komen seolah-olah meme3rli Man

“Der , kalau kita nak buat baik , taknak ade sangkal dari orang lain , buat keje dalam diam. Jangan dihebah2 kan. Takut nanti jadi bualan orang,” tulis Ali Puteh

Selepas meniggalkan komen tersebut, Ali Puteh terus ‘dibasuh’ oleh netizan. Apa yang mencuit hati, Man juga sempat memberi komen “haha, boh lagi” selepas melihat kawan beliau Ali Puteh tervk di k3cam

Ali puteh terus dikeecam bertubi-tubi. Tidak beridam diri, Ali tampil mempertahankan diri dan membalas keecaman netizan membuatkan dia terus di h3ntam

“Aikk , awak cakap saya pulak tak berilmu , der .. nak cakap tu cermin sikit diri tu , cuba baca dan fahamkan , apa b@ngang lah kau ni…”

“Dah dapat sumbangan dari Man ke??”

“Budak lu ke man ?? Kalau budak lu.. kasi adjust sikit.. kang sia-sia je nnti”

Mungkin tidak tahan dik3cam bertubi-tubu, Ali puteh bertindak memadamkan komen beliau. Semoga Ali lebih berhati-hati selepas ini dalam berkata-kata. Jangan biarkan sejarah lama berulang

Terdahulu, Juara Maharaja Lawak Mega 2019 ini mengejutkan ramai apabila mengambil keputusan untuk mengagihkan sebahagian wang kemenangannya itu bagi membantu meringankan b3ban mereka yang k3sempitan di dalam menghadapi kris1is COVI1D-19 ketika ini.

Man Raja Lawak sediakan RM50,000 untuk bantu rakyat Malaysia yang svsah

KETIKA segelintir selebriti tanah air berkongsi kisah sedih kehilangan pendapatan akibat penularan pandemik COV1ID-19, pelawak terkenal tanah air, Man Raja Lawak pula tampil menghulur bantuan kepada yang benar-benar memerlukan.

Man atau nama sebenarnya, Abd Rahman Kasim berhajat membantu meringankan beban masyarakat yang benar-benar terk3san dengan w4bak COVI1D-19 yang telah menjejaskan kehidupan sebahagian besar daripada rakyat Malaysia.

Atas dasar tanggungjawab sesama manusia, Man tanpa ragu-ragu memperuntukkan RM50,000 hasil daripada kemenangannya pada pertandingan Maharaja Lawak Mega (MLM) 2019.

“Situasi sekarang amat terk3san kepada semua warga Malaysia termasuk saya dari segi emosi dan kewangan.

“Saya Abd Rahman B Kasim sebagai warga Malaysia dengan rendah hati terpanggil untuk berkongsi hadiah wang tunai hasil juara MLM 2019 tempoh hari bagi meringankan beban anda untuk meneruskan kehidupan.

“Sesiapa yang benar-benar memerlukan bantuan sahaja yang akan saya layan dan sila DM (direct message) berikan detail (maklumat lengkap) kenapa saya harus membantu anda sehinggalah bajet 50K (RM50,000) habis digunakan sepenuhnya,” tulis Man dalam entri di Instagram peribadinya.

Tawaran kemanusiaan yang dihulurkan oleh Man mendapat perhatian segenap lapisan masyarakat yang memuji usaha murni yang dilakukannya.

Keperibadian menawan Man setidak-tidaknya memberikan makna yang cukup besar kepada sebilangan besar daripada rakyat Malaysia yang benar-benar terk3san dengan w4bak COVI1D-19.

Dalam hantaran seterusnya, Man turut memaklumkan, pengumuman tawaran bantuan kemanusiaan yang dibuatnya mendapat maklum balas luar biasa daripada masyarakat.

Justeru, kata Man, dia akan meneliti dengan mendalam setiap permohonan yang diajukan kepadanya oleh mereka yang benar-benar memerlukan bantuan.

“Andainya tiada respon daripada saya, anggap sahaja bajet 50K telah habis digunakan (membantu mereka yang memerlukan),” kata Man lagi.

Sumber : MB

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

 

Be the first to comment

Leave a Reply