Jangan Risaukan Ank2 Sempat Berbisik Di Telinga Arw4h, Momen Terakhir Fr0ntliner Ini Buat Kami Sebk

Seorang jurur4wat wanita yang berkhidmat di bahagian Unit Raw4tan Rapi (1CU) di Hospital Walsall Manor disahkan men1nggal dunia baru2 ini ak1bat j4ngkitan wab4k m4ut Cor0nav1rus

Menerusi laporan yang dipetik daripada Al-Jazeera, wanita yang dikenali dengan nama Areema Nasreen dikatakan langsung tidak mempunyai masalah kesihatan.

Tetapi sebaliknya pula yang terjadi apabila pada suatu hari dia disahkan pos1tif Cov1d-19 disebabkan tugasnya sebagai ‘frontliner’ yang sentiasa terdedah dengan pes4kit yang dij4ngkiti wab4k m4ut itu.

Ibu kepada 3 orang anak yang berusia 36 tahun ini dikatakan telah mula dij4ngkiti wab4k ini sejak 2 minggu yang lalu sebelum menghembuskan nafas terakhirnya.

Lebih meruntun hati apabila di saat-saat akhir suami Areema sempat berbisik kepadanya supaya jangan bimbang tentang anak-anak mereka.

Tambahnya lagi, dia berjanji kepada Areema akan menggalas tanggungjawab untuk menjaga ketiga-tiga anak mereka dengan sebaik-baiknya.

Arw4h murah dengan senyuman

Sementara itu, adik perempuan Areema iaitu Ash turut menceritakan bahawa suami kakaknya yang sedang bersedih dengan pem3rgian arw4h itu tetap ingin memelvk arw4h walaupun sudah dihalang oleh pihak hospital kerana bimbang akan dij4ngkiti v1rus m4ut itu.

Dia mula menangis. Doktor berkata, jangan mem3luknya, kerana v1rus itu tetapi dia berkata dia terp4ksa. Kemudian kakak men1nggal dunia. Kami semua sangat sedih.

Difahamkan, sebelum ini Areena pernah berkhidmat sebagai pencuci di hospital selama 15 tahun yang lalu sebelum memulakan tugasnya sebagai jurur4wat sekitar tahun 2019.

Rakan baiknya, Shabeena Kousar menyifatkan Areema sebagai seorang wanita yang sangta baik dan murah dengan senyuman.

Areema seorang yang sangat luar biasa. Dia selalu menyambut orang ramai dengan senyuman dan dia adalah seorang wanita yang akan melakukan apa sahaja untuk semua orang.

Terlalu banyak benda yang ingin dilakukannya tetapi Allah telah memanggilnya.

Doa kami sentiasa ada buat suami, keluarga dan anak-anaknya.

Sumber : Al-Jazeera, Mirror Uk, Areema Nasreen / OhBulan

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply