Netizen Persoal Kenapa Yang Balik Oversea Kuar4ntinnya Lima Bintang Tapi Geland4ngan Hanya Di Lantai?

Bagi memutuskan rangkaian C0vid-19, kerajaan bertindak menjaga gel4ndangan dalam satu tempoh tertentu manakala rakyat Malaysia yang berada di luar negara pula dipanggil pulang untuk k3selamatan mereka.

Bagaimanapun, isu yang dipertikaikan ialah mengapa rakyat Malaysia yang pulang dari luar negara diberi keistimewaan berbanding gelandangan?

 

 

Pusat kuar4ntin yang dilengkapi dengan pendingin hawa, katil bersaiz besar, wifi, televisyen dan tandas individu dikatakan seperti hotel kerana mempunyai kelengkapan lengkap lagi selesa. Mereka berada di sana selama 14 hari sebelum dibenarkan pulang atau proses seterusnya.

Menurut Hermy, sepatutnya semua orang dilayan sama rata dan bukannya dibeza-bezakan.

“Pi habiskan duit bayar hotel mahal mahal baik guna duit tu salur pada rakyat memerlukan atau bagi pada frontliner”

Bukan sahaja institut awam dijadikan pusat kuar4ntin, tetapi dengar kata ada hotel ternama turut dijadikan pusat kuarantin, betul ke?

 

Malahan mereka turut disel4r kerana k3s C0vid-19 terdahulu adalah dari kluster yang pulang dari luar negara.

 

Dalam masa sama, kerajaan Malaysia tetap dipuji kerana menyediakan fasiliti kepada gelandangan dengan baik berbanding yang dilakukan oleh negara luar kepada rakyat mereka sendiri.

 

Apa pun, kerajaan Malaysia sedang cuba memberikan yang terbaik kepada rakyat Malaysia. Mungkin perbezaan ini agak ketara tetapi ia tetap untuk kebaikan semua. –

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: cari

Be the first to comment

Leave a Reply