Dr bulan turun ke bumi. Siapa sangka Dr Sheikh Muszaphar kini beralih arah menjadi rider penghantaran makanan. Rupanya ini yang terjadi pada dia.

Siapa saja tidak kenal dengan Dr Sheikh Muszaphar Shukor yang pernah mencipta sejarah menjadi rakyat Malaysia yang pertama menyertai misi ke angkasa lepas suatu ketika dahulu. Namun mungkin ramai yang tidak tahu, Dr Sheikh Muszaphar kini sudah ‘beralih arah’ menjadi seorang rider penghantaran makanan dalam temp0h pelaksanaan PKP ketika ini.

Perkara itu mula menjadi tumpuan selepas beliau memuatnaik gambar bersama motosikal lengkap dengan beg penghantaran seperti yang selalu digunakan rider-rider penghantaran makanan di hadapan restoran Rebung Cef Ismail baru-baru ini. Bagaimanapun, beliau sebenarnya bukanlah mengumumkan pertukaran pr0fesion sebagai penghantaran makanan sepenuh masa dalam hantaran tersebut.

Sebaliknya beliau menjelaskan  mula mengambil alih tugas tersebut sejak restoran miliknya kembali ber0perasi minggu lalu di tengah-tengah pelaksanaan PKP. “Kami mula ber0perasi kembali sejak minggu lalu dan saya mengambil alih tugas untuk menghantar makanan secara sendiri,” k0ngsinya.

Dalam hantaran bertajuk ‘Being A Delivery Boy‘ itu, beliau berkata mungkin ramai yang tidak tahu beliau sebenarnya juga adalah pemilik Restoran Rebung bersama chef terkenal tanah air itu. “Ramai yang tidak tahu saya turut memiliki restoran Rebung bersama Chef Ismail sejak 2003.

Bukan sahaja bergelar pemilik perusahaan tersebut, namun angkasawan negara itu dalam hantarannya turut berk0ngsi kenangan manis beliau ‘bekerja’ bersama restoran miliknya itu sebelum ini. “Saya masih ingat kenangan pergi ke Pasar Borong Selayang seawal jam 4 pagi ketika awal-awal pembukaan restoran kami dahulu ,hampir setiap hari untuk membeli makanan laut segar.

“Saya juga masih ingat kenangan menghantar lemang, rendang, dan dodol di pagi hari Raya sejak dua tahun lalu,” jelasnya. Dan kini selepas 17 tahun ber0perasi, Dr Sheikh Muszaphar berkata restoran miliknya bersama Chef Ismail itu masih teguh berdiri. “Alhamdulillah selepas 17 tahun kami masih teguh dengan 80 kakitangan dan telah memenangi banyak anugerah.

“Kami juga berpindah dari Bangsar Park ke Botanical Park pada 2018 untuk ruang yang lebih luas dan boleh memuatkan sehingga 500 tetamu,” k0ngsinya dalam hantaran tersebut. Jadi kepada anda yang teringin makanan dihantar oleh angkasawan negara yang pernah ke International Space Station mungkin anda boleh membuat pesanan bersama restoran milik Dr Sheikh Muszaphar ini.

Siapa tahu jika anda cukup bertuah dan waktu pesanan dibuat beliau sedang bertugas, mungkin anda bakal menjadi salah seorang pelanggan yang menerima hantaran makanan daripada angkasawan negara. Walaupun hanya menggunakan motosikal dan bukannya ‘kapal angkasa’ namun kenangan menerima penghantaran makanan daripada antara individu paling terkenal di negara kita ini bakal menjadi antara memori terindah anda sepanjag PKP ini.

Sumber : Thev0cket

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply