“Sayu Bila Kenangkan Ramadan Kali Ini Tidak Seperti Selalu,” – Allah Sedang Uji UmatNya, Ikhlas Titipan Dari Datuk Siti Nurhaliza

Seperti sedia maklum, sambutan ramadan seluruh dunia pada tahun ini pastinya akan jadi sedikit berbeza.

Di negara ini misalnya, Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dijalankan di seluruh negara akibat penularan wab4k C0vid-19 memberi situasi berbeza puasa tahun ini.

Penyanyi tersohor negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza turut meluahkan rasa syahdu.

Kongsinya, Yang Maha Esa sedang menguji UmatNya bagi melihat sejauh mana tahap keimanan dan ketaqwaan kita.

“Bila nak masuk Ramadhan hati m4kin sayu bila kenangkan Ramadhan kali ini tidak seperti selalu.. Rindu ke Mekah dan madinah, Solat ter4wih berjemaah ,berbuka ramai ramai ,solat tahajjud sampailah tiba solat subuh.

“Kali ni hanya mampu #throwback dulu kenangan indah ini, inshaaallah.. semua akan kembali seperti biasa.

“Allah SWT menguji kita untuk melihat tahap keimanan & ketaqwaan kita kepadaNYA.

“Ramadhan tetap bulan yang di nanti nantikan .. Ya Allah,Makbulkan doa kami &hqpuskan C0vid19 di muka bumi ini..,” tulis ibu kepada seorang cahaya mata ini.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bila nak masuk Ramadhan hati makin sayu bila kenangkan Ramadhan kali ini tidak seperti selalu.. Rindu ke Mekah dan madinah, Solat terawih berjemaah ,berbuka ramai ramai ,solat tahajjud sampailah tiba solat subuh… Kali ni hanya mampu #throwback dulu kenangan indah ini, inshaaallah.. semua akan kembali seperti biasa . Allah SWT menguji kita untuk melihat tahap keimanan & ketaqwaan kita kepadaNYA.. Ramadhan tetap bulan yang di nanti nantikan .. Ya Allah,Makbulkan doa kami &hapuskan covid19 di muka bumi ini..

A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on

Dalam perkembangan lain, Siti turut menubuhkan satu dana iaitu Dana Peduli, Kemanusiaan dan Prihatin (PKP) atau singkatan Dana P.K.P Siti Nurhaliza bagi untuk menyalurkan bantuan kepada orang ramai berikutan situasi semasa yang berlaku kini.

Foto: Instagram Siti Nurhaliza

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber : MH

Be the first to comment

Leave a Reply