“Tinggal r4ngka” 42 Hari Hilang Tanpa Berita, Akhirnya Adik Ditemui Tidak Berny4wa Pada 2 Ramadhan

Penantian satu keluarga berakhir apabila mereka dikhabarkan kehilangan salah seorang anggota keluarganya mungkin mempunyai kaitan dengan penemuan may4t seorang lelaki.

Penemuan may4t seorang lelaki yang sudah tinggal ra4ngka ditemukan di dalam longkang di tengah-tengah Lebuhraya Utara Selatan.

Menurut Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Nor Marzukee Besar, berkata m4yat lelaki berusia 20-an yang berasal dari Durian Tunggal, Alor Gajah, Melaka.

May4t itu dijumpai orang awam di Kilometer 281.8 arah utara lebuhraya itu kira-kira jam 12 tengah hari sebelum memaklumkan kepada pihak polis.

Satu may4t lelaki telah tingga rangka ditemui

“Siasatan di tempat kejadian telah menemui satu mayat disyaki lelaki yang telah tinggal rangka dalam keadaan terlentang” lapor Berita Harian.

“May4t itu masih lengkap berpakaian t-shirt dan seluar panjang berwarna hitam dan may4t juga masih memakai topi keledar”.

May4t itu ditemui dalam longkang yang lebar lebih kurang dua kaki setengah (0.76 meter) dan longkang itu terletak di tengah-tengah lebuh raya,” katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Satu beg pinggang turut ditemui di sisi

Sementara itu menurut Marzukee, satu beg galas dan satu beg pinggang berwarna hitam turut dijumpai di sisi may4t itu.

“Pemeriksaan juga dibuat ke atas beg pinggang yang dipakai si m4ti telah menemui satu kad pengenalan dan lesen memandu serta wang tunai lebih kurang RM150 dipercayai milik si m4ti”ujar beliau lagi.

Namun begitu, tiada kenderaan ditemui berhampiran dengan tempat kejadian yang boleh dikaitkan dengan mayat yang ditemui ini.

Adik telah ditemui tidak berny4wa

Menerusi satu perkongsian seorang pengguna yang dikenali sebagai Ain Alaudin memuat naik mengenai kisah kehilangan adiknya yang akhirnya ditemui dalam keadaan yang sayu.

Kali terakhir ditemui pada 13 Mac 2020 

Bercerita lanjut, kakak kepada m4ngsa turut bercerita mengenai kehilangan adiknya itu yang mana kali terakhir dilihat pada 13 Mac 2020.

“Kali terakhir melihat kelibatnya pada 13 Mac 2020 lebih kurang jam 8.30 malam. Arw4h minta izin kat ayah ibu nak ke kampung kawan sekerja di Tangkak”.

“Ayah dan ibu dengan izin melepaskan arw4h pergi. Dua hari kemudian ibu telefon tapi tak di jawabnya. Ibu bersangka dia baik-baik saja”. 

16 Mac arwah tidak datang kerja

“Pada Isnin 16 Mac 2020. Pagi, ibu telefon Ijam (sepupu) yang sama tempat kerja, sebab nak tau keadaan arwah”tulisnya lagi.

“Pastinya arw4h tak datang kerja. Kebiasaannya walau macam mana lambat dia tetap balik rumah”.

Selidik punya selidik rupanya arw4h ke Ampang seorang diri. Kawan dia di Ampang adalah orang terakhir yang jumpa dengan arw4h”.

Aduan polis dibuat sehari sebelum PKP

“Aduan polis telah di buat sehari sebelum PKP. Usaha kami untuk mencari arw4h pada mulanya di Hospital Ampang kerana waktu berita kehilangan arw4h ditular”.

“Aida (kakak arwah) keluar masuk turun naik Hospital Ampang dan Hospital Seremban untuk buat pengecaman m4ngsa kemal4ngan tanpa indentiti tapi tetap tak jumpa”.

“Aida dalam perjalanan balik sepanjang perjalanan memang memandu kereta dengan sangat perlahan sambil memerhatikan di bahu jalan kalau-kalau terjumpa bangkai motor, yang pastinya memang tak jumpa apa-apa”.

Penantian akhirnya terjawab

“Hari berganti minggu,

Minggu berganti bulan,

Selepas empat puluh dua hari,

Dua ramadhan,

Akhirnya terjawab kehilangannya”.

Arw4h akan dikebumikan di perkubvran terdekat

“Anggota dari Balai Polis Durian Tunggal datang ke rumah jam 4 petang tadi untuk maklumkan berita penemuan may4t di kilometer 281-282 (anggaran) Highway Nilai – Seremban lebih kurang jam 12 tengahari oleh Peronda Plus”.

“Arw4h dibawa ke Hospital Seremban untuk proses bed4h si4sat. Dijangka Isnin kami akan ke Hospital Seremban untuk menjemput arw4h pulang dan akan dikebvmikan di tanah perkuburan terdekat”.

AlFatihah

‎. بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم

‎ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞

‎مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞

‎آمــــــــــــــــــين يا رب العالمين

Semoga keluarga arw4h tabah menempuh dugaan dan sabar dengan kehilangan ahli keluarga tersayang.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: yoy

Be the first to comment

Leave a Reply