Dah Tak Kel4kar Lagi Ke Tu? – Masakan Pau H4ngvs D1h1na, Wan1ta Buat Lap0ran Pol1s

Selepas hampir lebih seminggu penbuhan kumpulan Masak Apa Tak Jadi Hari ini, himpvnan masakan tak menjadi dengan kapsyen yang menghiburkan hati, satu lapor4n polis telah dibuat mengenai satu hantaran oleh sal4h satu ahli dari kumpulan itu sendiri.

Wanita berkenaan membuat l4p0ran polis berhubung hantaran beliau mengenai masakan pau h4ngusnya di laman kumpulan itu yang did4kwa menerima kom3n yang tiada kena mengena dengan masakannya.

“Dah macam pau kau kena ramas ramai-ramai. D3je.” 

“Try hard nak jadi b0d0. B4t@k like. Ni namp4k tua. Tak lawa. Dah lanjut menggel3beh. ..”  

“Bab1 aku kvkus jagung letak dalam bekas pl4stik tak h4ngus la makcik”  

Nampaknya tujuannya asal kumpulan ini diwvjudkan untuk menaikkan tahap keyakinan mereka yang tidak pandai memasak ataupun meminta panduan rakan-rakan ahli untuk menunjukkan resipi dan cara memasak yang betul sudah lari dari land4sannya.

Sesetengah orang men1nggalkan kom3n melamp4u dan menc3la makanan yang dimasak oleh orang lain sehingga menyebabkan ada yang terasa hati dan membuat lapor4n kepada pihak berkvasa.

Berb4loi ke berkelahi sampai begini?  Memanglah hak untuk membuat lap0ran polis adalah hak setiap orang. Dalam SOP polis, setiap l4p0ran wajib diterima walau dari sesiapa pun.

Pun begitu, walaupun hak membuat lap0ran polis adalah hak semua, sebaiknya masyarakat menggunakan pertimbangan yang ras1onal sebelum menyus4hkan penjawat awam bernama polis ini.

Hidup ini bos4n dan sur4m jika semua orang terlalu serius. Tapi melawak dan bergvrau pun ada h4dnya. 

Sumber : CARI

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply