“Silayang biri kami, ini orang milayu jangan k4cau”- [AUDIO] Vir4l Whatsapp Audio Rohlngya Minta Selayang Beri Kepada Mereka

 

Sehingga kini belum selesai lagi isu yang viral di media sosial mend4kwa etnik Rohingya menuntut hak kerakyatan dan pendudukan di Malaysia.

Lebih mengecew4kan bila mana viral di media sosial yang mendakwa Selayang merupakan antara lokaliti paling ramai pel4rian Rohingya tinggal.

Namun apa yang dikes4li dikatakan ada segelintir antara mereka yang tak mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan di kawasan itu.

 

Malah sebelum itu viral vldeo warga asing cuba melepaskan diri dari kawat duri yang dipasang di kawasan kediamannnya yang terletak di dalam kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD), dipercayai di Selayang.

 

TERBARU!

Sentimen ini semakin panas bila mana viral di whatsapp, audio yang dikatakan milik seorang Rohingya yang menuntut Selayang diberikan kepada mereka.

Probokasi ka, kontrobasi ka, inobasi ka, konspirasi ka itu aku tak mau tau, aku tak mau dingar, sikarang kirajaan milasia misti memberi hak sama rata kipada kami kaum minoriti kaum pelarian rohingya, kami sudah menyumbang kipada ekonomi nigara, sikarang biri kami hak untuk menuntut hak kami, kami juga manusia, biri kami silayang pun sudah cukup, silayang biri kami, silayang rohingya punya tempat, ini orang milayu jangan kacau…”

 

Bagaimanapun sehingga kini tiada pengesahan berkenaan dakwaan audio tersebut.

 

Min harap isu ni segera selesai.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: LM

Be the first to comment

Leave a Reply