Abu Syafiq Nak H4puskan Tulisan Cina, Alvin Tan, Michael Ang Mula Bersuara

Ustaz Abu Syafiq dilihat sering kali mengeluarkan kata-kata bersifat kontr0versi di media sosial. Sebelum ini dia did4kwa memuat naik status bahawa dia kurang bersetuju dengan apa yang dilakukan Ustaz Ebit Lew yang sering menghulurkan bantuan.

Terbaru, satu video dimana Ustaz Abu Syafiq mencadangkan kepada semua rakyat Malaysia agar menghapuskan tulisan Cina telah dimuat naik menerusi Twitter Khalids. Video yang tidak diketahui tarikh sebenar direkodkan dan dipercayai video lama telah mencetuskan kemarahan dalam kalangan netizen. Selebriti Alvin Chong dan pengarah terkenal Michael Ang turut tidak terlepas memberi komen terhadap video tersebut.

Hapvskan tulisan Cina?

Menerusi video tersebut, Ustaz Abu Syafiq did4kwa ingin mengh4puskan tulisan Cina di Malaysia dengan membuang dan mengoy4kkan keratan akhbar atau papan-papan tanda yang mengandungi tulisan tersebut. Menurutnya lagi, tindakan mengh4puskan tulisan Cina dikatakan adalah wajar kerana di Malaysia telah mempunyai bahasa kebangsaan iaitu bahasa Melayu dan tulisan serta bahasa Cina bukanlah bahasa kebangsaan.

Sehubungan dengan itu, Michael Ang menyatakan bahawa dia lebih rela hidup berjiran dengan rakyat Roh1ingya berbanding hidup berjiran dengan seseorang yang suka menimbulkan isu perk4uman. Tambahnya lagi, tindakan Ustaz Abu Syafiq telah mem4lukan nama baik agama Islam.

Di samping itu, Alvin Tan turut bersependapat dengan Michael Ang bahawa tind4kan Ustaz Abu Syafiq akan menjadi punca kepada perpecahan perpaduan rakyat. Selain itu, menggunakan agama sebagai alasan untuk bertindak sedemikian adalah tidak wajar. Dia turut berpendapat bahawa Ustaz Abu Syafiq tidak layak menjadi seorang yang bergelar ustaz.

Sumber: KhalidsMichael AngAlvin Chong.

Sumber : OHBULAN

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply