Usop Wilcha Mohon Izin Polis Mahu Lud4h Muka Ustaz Abu Syafiq

Sejak kebelakangan ini, bermacam kontr0versi terpalit Ustaz Abu Syafiq. Terbaru, tular di media sosial satu video dimana pend4kwah itu mencadangkan agar menghapvskan tulisan Cina. Kenyataan pend4kwah bebas itu sekaligus mencetuskan kemar4han netizen.

Video itu turut mendapat reaksi pelakon Usop Wilcha yang berseloroh memohon pendapat daripada pihak polis untuk melvdah dan menghvmban Ustaz Abu Syafiq ke dalam sungai sekiranya terjumpa dengan pend4kwah bebas itu.

“Kepada PDRM, minta maaf kalau teman (saya) nak tanya dan mintak pendapat. Boleh tak andai kata teman jumpa ‘makhluk’ dalam gambar ini, teman lud4h dekat muka dia dan lempor (lempar) dekat sungai.

“Kalau tak boleh tak apa, teman tanya saja dulu. Sudah m4kin ramai sangat individu buat kenyataan secara terbuka macam ini,” tulisnya di Twitter.

Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan sebab pelakon tersebut mahu bertindak sedemikian. Namun, berdasarkan gambar Ustaz Abu Syafiq yang dimuat naik, ia adalah daripada video tular dimana pend4kwah itu cadang untuk menghapvskan tulisan Cina.

Terdahulu, nama Ustaz Abu Syafiq menjadi perhatian ramai apabila did4kwa memuat naik status mengkrltik kerja amal segelintir pihak. d4kwanya berkongsikan gambar dan video orang miskin adalah perbuatan har4m kerana dikhuatiri boleh mengaibkan mereka.

Meskipun tidak menyatakan status itu ditujukan kepada siapa, namun netizen membuat andaian bahawa kenyataan berkenaan ditujukan kepada Ustaz Ebit Lew.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Rotikaya

Be the first to comment

Leave a Reply