Kerana Suka Buat Kec0h, Kanda Yusof Azmi ‘Sound’ Long Tiger

Nama Long Tiger masih lagi jadi sebutan hari ini walaupun kisah beliau telah tular hampir seminggu. Kisah peribadi dan salasilah keluarganya kini dilondehkan oleh wargamaya akibat beliau kelihatan masih berkeras untuk menjernihkan keadaan.

Sebelum ini Long Tiger dilihat cukup keras di laman sosial. Dengan gaya percakapan beliau yang dikatakan ‘l4ngsi’ beliau dilihat kerap menimbulkan perteIingkahan dengan banyak pihak di media sosial.

Dikatakan salah seorang pemimpin pertubuhan melayu, beliau dilihat cukup lantng membahas isu bangsa melayu, p0litik tanah air bahkan menyentuh hal-hal yang berkaitan dengan badan penguatkuasaan negara.

Menerusi hantaran baru dari Yusof Azmi, beliau memberikan teguran kepada long tiger dan sehingga artikel ini ditulis, sebanyak 3 ribu komen dan lebih 4 ribu kongsian.

Assalamualaikum kepada Long Tiger.

Saya harap awak mempunyai nama yang sebenar. Nama yang diberikan oleh ibu dan ayah dengan doa. Sebaiknya menggunakan nama yang ibu dan ayah berikan tu.

Pertama tahniah di atas segala kebaikan yang pernah melakukan dalam membantu sesama manusia selama ni, saya cuma nak nasihatkan apa sahaja awak lakukan jangan terlalu mencabar orang sana sini.

Gunakkan kebijaksanaan fikiran kita dalam segala urusan, tidak perlu bertelingkah sesama islam.

Kalau ada tidak berkenan dan berpuas hati, berhubung dan buat perjumpaan tertutup dan selesaikan masalah secara baik.

Jangan sampai menunjukkan imej islam buruk dihadapan orang awam. Gunakan media sosial tempat memberikan input yang baik.

Berikan nasihat yang baik, tunjukkan imej yang baik, malu pada orang bukan islam melihat ini sikap dan akhlak umat islam.

Saya tahu awak kuat boleh per4ng sana sini, boleh berg4duh satu lawan satu. Adakah ini akhlak yang Baginda Rasulullah s.a.w ingin kita perlihatkan pada umat manusia?.

Satu lagi saya nak berpesan memang baginda Rasulullah s.a.w bukan melayu, tapi kita umat islam dari seluruh dunia harus menunjukkan sikap merendah diri pada sesiapa pun kita berhadapan.

Pesanan saya jangan ajak orang sana sini per4ng per4ng, nak kutip orang sana sini. Biar kita m4ti bermaruah dalam menengakkan islam, bukan m4ti disebabkan kelemahan diri kita.

Dengarkan bisikan iman, jangan dengar bisikan sy4itan. Saya ni bukan orang per4ng sana sini.

Belajar dari sirah nabi, bagaimana dan bila keperluan untuk berper4ng.

Berjalanlah menunduk ke tanah dan jangan mendongak ke langit.

FBYusufAzmi

Sumber : http://transformasi.pw/

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

 

Be the first to comment

Leave a Reply