Connect with us

Hiburan

Ini Punca Sebenar Penunggang Motosikal Lari Sampai Kena ‘flying klck’

Published

on

Semalam tular Menerusi Rakaman video berduarasi 15 saat itu memaparkan seorang anggota trafik menendang penunggang motosikal yang membuat pusingan ‘U’ secara tiba-tiba selepas ditah4n untuk pemeriksaan.

Penunggang motor tersebut ke lihatan enggan memberhentikan kenderaan menyebabkan anggota terp4ksa menendang motor tersebut

Aidi berkata, pemeriksaan lanjut mendapati penunggang motosikal terbabit tidak mempunyai lesen memandu dan cukai jalan motosikal tamat tempoh.

“Penunggang motosikal terbabit juga akan dikenakan tindakan s4man kerana menunggang mel4wan arus dan ubah suai ekzos,” katanya.

Lesen Tak Ada

Susulan kes anggota trafik menendang penunggang motosikal.

Sias4tan awal mendapati lelaki berkenaan menunggang tanpa lesen.

POLIS Sarawak sedang menyiasat anggota Cawangan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sibu susulan video tular

Seorang penunggang motosikal ditndang hingga jatuh di Jalan Temple, Sibu, hari ini.

Pesuruhjaya Polis Sarawak, Datuk Aidi Ismail berkata,

tindakan tegas akan diambil ke atas anggota terbabit sekiranya dia didapati bersalah atas perbuatan itu.

“Setakat ini, kita masih menjalankan sias4tan namun tindakan akan diambil jika dia didapati cuai atau bertindak agresif

ketika menjalankan tugas,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Menurut beliau, kejadian berlaku ketika anggota trafik membuat pemeriksaan mengejut ‘Op Motosikal’

di Jalan Temple sekitar jam 12.15 tengah hari.

Pelbagai reaksi diberikan oleh warganet yang turut mempersoalakn cara anggota tersebut bertindak,

kerana jarak motor dengan anggota polis itu masih dekat.

Kaedah mengambil kunci motor atau menarik tangan penunggan motor masih boleh di gunakn ketika berdepan dengan situasi tersebut

“Terima kasih juga kepada polis tu sbb tindakan flying klck dia tu menyelamatkan pengguna jalan raya yg lain.

Ini drpd berdepan risiko berhadapan penunggang motosikal menentang arus.

Kepada rakyat malaysia yg marah kat polis tu, meh sini aku nak tanya.

Bukan ke sblm ni korang juga yg m4rah sgt dgn penunggang atau pemandu yg menentang arus???” tulis seorang netizan

“Kalau la yg kena flying klck penj3nayah yg dicari….

Rasa2 nak bagi reward ke atau tindakan tata tertib kat abg polis tu”

POLIS Sarawak Masih Menyi4sat anggota Cawangan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sibu

Ini susulan video tular seorang penunggang motosikal ditendang hingga jatuh di Jalan Temple, Sibu, hari ini.

Pesuruhjaya Polis Sarawak, Datuk Aidi Ismail berkata, tindakan tegas akan diambil ke atas anggota terbabit sekiranya dia didapati bersalah atas perbuatan itu.

“Setakat ini, kita masih menjalankan sias4tan namun tindakan akan diambil jika dia didapati cuai atau bertindak agresif ketika menjalankan tugas,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Menurut beliau, kejadian berlaku ketika anggota trafik membuat pemeriksaan mengejut ‘Op Motosikal’ di Jalan Temple sekitar jam 12.15 tengah hari.

Kejadian itu dirakam orang awam dan tular di media sosial sekali gus mengundang pelbagai reaksi warganet.

Menerusi Rakaman video berduarasi 15 saat itu memaparkan seorang anggota trafik menndang penunggang motosikal yang membuat pusingan ‘U’ secara tiba-tiba selepas ditahan untuk pemeriksaan.

Penunggang motor tersebut ke lihatan enggan memberhentikan kenderaan menyebabkan anggota terp4ksa menndang motor tersebut

Aidi berkata, pemeriksaan lanjut mendapati penunggang motosikal terbabit tidak mempunyai lesen memandu dan cukai jalan motosikal tamat tempoh.

“Penunggang motosikal terbabit juga akan dikenakan tindakan saman kerana menunggang mel4wan arus dan ubah suai ekzos,” katanya.

Pelbagai reaksi diberikan oleh warganet yang turut mempersoalakn cara anggota tersebut bertindak.

Ini kerana jarak motor dengan anggota polis itu masih dekat.

Kaedah mengambil kunci motor atau menarik tangan penunggan motor masih boleh di gunakn ketika berdepan dengan situasi tersebut.

 

Sedang tular di media sosial skrg ni.Tidak pasti lokasi di mana.Lari dari sekatan adalah kesalahan.Menggunakan keker4san juga adalah kesalahan.

Posted by Isu Semasa Online on Monday, August 24, 2020

“Terima kasih juga kepada polis tu sbb tindakan flying klck dia tu menyelamatkan pengguna jalan raya yg lain drpd berdepan risiko berhadapan penunggang motosikal menentang arus.

Kepada rakyat malaysia yg m4rah kat polis tu, meh sini aku nak tanya.

Bukan ke sblm ni korang juga yg mar4h sgt dgn penunggang atau pemandu yg menentang arus???” tulis seorang netizan

“Kalau la yg kena flying klck penj3nayah yg dicari….

Rasa2 nak bagi reward ke atau tindakan tata tertib kat abg polis tu”

Apa-apa pun kita serahkan kepada pihak berwajib untuk menjanlakan sias4tan.

“Memang patut!!!

Polis dah suruh berhenti cara baik.. Kau nak lari.. Apa apa bincang.. Sekalipun salah..

Jelaskan seberapa ikhlas alasan.. Moga Allah bg bantuan..

Pernah la aku kena tahan.. Sbb tertinggal beg duit.. Lesen xde bersama..

Allah tau keadaan kita. Hati manusia allah jaga..

Elok je.. Minta maaf.. Jelaskan yg sebetul dan sedia terima saman..

Mujur aku x dis4man. Polis ni baik je kalau kau x buat dia m4rah.

Melainkan yg memang nak makan duit kopi.. Tu kau x buat apa pun kena juga..”

“Salah ttp salah tp jgn lh sampai teraj4ng gtu..di tkdir kn sampai ajl sbb jatuh tu..

Percuma jer duk kt dlm pnjara..gunakan kebijaksanaan akal tu..awk anggota..bkn naik pgkat pn blh sep4k gtu..

Malah blh dpt kec4man lg adalh”

“Pendek akal sungguh…polis tendng orang lari sekatan jalan, polis salah..bahkan orang awam tendang pergut pun.

Orang awam dipersalahkan sebab pergut tu belum jatuh bersalah oleh mahkamah..

Orang2 bodh duk tanya, mana sop?memang…orang awam tak pernah salah…backup tak kena tempat…”

“BNYAK netizen otak penuh t4ik…. Dah jelas polis tu buat kerja x kan dia nk tahn guna tangan sah2 la polis tu terseret kat jalan kalau penubggang tu x berentii…..

Memang patut makan penendang la kalau x nk dngr ckp……

Kalau yg otnk mcm udang tuuu x payah la nk memandai2 ckp polis tu salah… Dah jelas2 kan penunggang tu salah..”

“Tak de salah nak takot ape,dah tahu mmg salah berhenti je la ,bukan polis tu robot tk de budi bicara,dah mmg salah terima je la

Jangan nk menyusahkan orang lain jugak,yang menentang habisan ni mesti perangai sama jenis u turn nampak polis,sedih!”

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: budaksitu

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Trending