Perdana Menteri & Frontliners Jadi Penerima Pertama Vaksin C0v1d-19 Yang Bakal Tiba Ahad Ini

Perkara yang sangat dinanti nantikan oleh rakyat Malaysia ialah vaksin c0v1d 19 yang akan tiba di Malaysia ahad ini bersamaan 21 Februari 2021. Hal ini dimaklumkan oleh Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhyiddun Yassin pada Majlis Pelancaran Buku Panduan Program Imunisasi C0v1d-19 di Pejabat Perdana Menteri.

Menurut Awani, Perdana Menteri Malaysia menjelaskan program itu akan bermula pada 16 Februari yang mana barisan petugas hadapan akan menerima terlebih dahulu vaksin tersebut bersama dirinya sendiri.

Vaksin tersebut daripada syarikat Pfizer-BioNTec.

 

Di mana saya sendiri akan menerima suntikan vaksin pada hari tersebut bersama-sama petugas barisan hadapan.”

Seperti yang telah diumumkan, Program Imunisasi COVID-19 Kebangsaan mengandungi tiga fasa. 

Fasa pertama akan melibatkan petugas barisan hadapan, bermula pada 26 Februari sehingga April 2021. Fasa kedua pula akan bermula pada bulan April sehingga Ogos 2021 dan akan melibatkan kumpulan yang berisiko tinggi, manakala Fasa Ketiga akan melibatkan golongan dewasa berumur 18 tahun ke atas, bermula dari bulan Mei 2021 sehingga Febuari 2022.”

 

Perdana Menteri Malaysia turut berkata program imunisasi tersebut dilaksanakan untuk memutuskan rantaian penularan jangkitan c0v1d-19 bagi imuniti kelompok dalam komuniti.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : mstar

Be the first to comment

Leave a Reply