Ali Puteh disamakan dengan Yahvdi kerana sam4n kakak ipar – “Cari! RM1,000 saya bagi kepada yang dapat cari manusia ni”

PELAWAK Ali Puteh beng4ng dengan tindakan seorang netizen melemparkan kata-kata hin4an terhadapnya dan keluarga di laman Instagram.

Menurut Ali atau nama sebenar Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 32, individu berkenaan secara berterusan mengganggu di ruangan Instagram dengan pelbagai c4cian termasuk menyamakannya dengan bangsa Yahvdi.

Justeru itu, adik kepada Allahy4rham Abam Bocey ini meminta bantuan pengikut mencari pemilik akaun itu dan menawarkan ganjaran wang tunai kepada mereka yang berjaya mengesan individu berkenaan.

“Salam Jumaat, di hari Jumaat yang mulia ini sesiapa boleh bantu carikan manusia ini? Bantu saya kawan-kawan semua cari manusia ini.

“Mak1 tu m4kilah… tapi sampai anak saya dikatakan anak lu4r nik4h, ini mel4mpau! Sampai keturunan saya dikatakan Yahvdi!

Ali tunjuk komen hin4an yang ditulis seorang pengguna Instagram.

“Siapa dapat info cari manusia ini, wang tunai RM1,000 saya bagi hadiah,” tulisnya di laman Instagram pada Jumaat.

Bersama kapsyen tersebut, dia turut memuat naik paparan skrin komen yang ditulis seorang pengguna yang turut mengh1na isterinya.

Komen yang ditulis itu dipercayai berkaitan isu sam4n membabitkan Ali dengan kakak iparnya, Nor Hidayah yang kini sedang dalam proses mahk4mah.

“Semoga kemenangan di pihak Hidayah dan anak… saya tahu Hidayah di pihak benar, Ali ibarat Isr4el yang tamakkan harta Palestin. Keturunan Yahvdi,” antara komen jahat yang ditulis pemilik akaun berkenaan.

Kes sam4n meny4man membabitkan Ali dan Nor Hidayah sedang berjalan di Mahk4mah Sesyen Kuala Lumpur.

Hasil carian di Instagram mendapati akaun menggunakan nama @eidacu itu merupakan akaun p4lsu.

Pada Rabu lalu, Ali berkongsi perkembangan kes sam4n meny4man membabitkan dirinya dan Nor Hidayah yang berlangsung di Mahk4mah Sesyen Kuala Lumpur.

Dalam perkembangan terbaharu itu, Ali meluahkan rasa lega kerana dapat merasakan ada sinar untuk dia dan keluarga di sebalik k0nflik yang berlaku sejak kem4tian abangnya, Abam Bocey.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaMedia

Sumber : mStar

Be the first to comment

Leave a Reply