Belum selesai kes lama, Neelofa disiasat lagi, kali ini kes lain pulak

P0lis akan menjalankan si4satan terhadap selebriti Noor Neelofa Mohd Noor yang did4kwa mengenakan niqab tanpa mem4kai pel1tup muka ketika hadir ke Kompleks M4hkamah Seremban pada Khamis.

Ketua P0lis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Mohd Said Ibrahim berkata, pihaknya telah menerima laporan p0lis berhubung perkara itu.

“Lap0ran p0lis diterima kerana tind4kan tidak mematuhi prosedur operasi standard (SOP) pemakaian pel1tup muka seperti mana diwajibkan p1hak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) kepada semua orang.

“Ini termasuklah kepada mereka yang mengenakan niqab penuh atau separuh,” katanya menerusi kenyataan media.

Menurutnya, penjelasan berkenaan perkara itu telah dikeluarkan juga oleh KKM apabila kerajaan mewajibkan pemakaian pelitup muka di semua tempat awam bermula 1 Ogos tahun lalu.

Sehubungan itu katanya, satu siasatan telah dijalankan mengikut S1eksyen 269 Kanun Kes1eksaan (Akta 574) dan Peraturan 17(1) Peraturan-Peraturan Pencegahan Dan Pengawalan Peny4kit Berj4ngkit (Langkah-Langkah Di Dalam Kawasan Tempatan J4ngkitan) 2021.

“P0lis tidak akan berkompromi dalam mengambil apa jua t1ndakan bagi memastikan SOP yang telah ditetapkan oleh Majlis K3selamatan Negara dan peraturan yang ditetapkan oleh KKM sentiasa dipatuhi,” katanya.

Pada Khamis, kehadiran selebriti berkenaan ke Kompleks Mahk4mah Seremban menjadi kritikan netizen apabila beberapa keping foto bidikan media yang tersebar memperlihatkan bayangan hampir separuh wajah Neelofa di sebalik niqab yang dipakai memperlihatkannya tidak memakai pelitup muka.

Neelofa dan suaminya Muhammad Haris Mohd Ismail mengaku tidak bersalah di Mahk4mah Majistret Seremban pada Khamis atas pertuduhan gagal mematuhi SOP Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) awal Mei lalu.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaMedia

Sumber: Sinar Harian

Be the first to comment

Leave a Reply