“Tr4gedi Syawal” – Individu Rentas Negeri Guna Surat Kerja Untuk Beraya Di Kampung, J4ngkiti Keluarga Dengan C0v1d-19

Ramai yang keccewa tak dapat pulang beraya di kampung minggu lalu, tapi dengan situasi C0v1.d-19 yang makin mervncing, kita tetap duduk di rumah dan tak keluar beraya.

Namun, masih juga terdapat segelintir individu yang pentingkan diri sendiri dan sanggup cuba pelbagai cara semata-mata untuk merentas negeri dan beraya bersama keluarga.

Seperti yang dikongsikan oleh Jabatan Kesihatan Negeri Kedah di Facebook, seorang individu telah merentas negeri untuk menyambut Hari Raya di kampung dan menjangkiti beberapa ahli keluarga dengan C0v1.d-19.

Seorang individu telah meny4lahgunakan surat pengesahan majikan dan pas pekerja dengan merentas daerah bagi tujuan pulang ke kampung untuk menyambut hari raya bersama ibu-bapanya baru-baru ini.

“Sedangkan beliau tinggal dan menetap di daerah lain. Akhirnya, disebabkan tindakannya yang mel4nggar SOP PKP yang ditetapkan telah menyebabkan ramai ahli keluarganya turut dij4ngkiti Virrus C0V1D.-19.”

 

Malah, selepas siasatan lanjut dijalankan, tiada SOP yang diamalkan semasa sambutan hari raya dan ekoran dari tindakannya ini, ibu bapa dan anak-anak saudaranya yang masih kecil kini sedang dirawat di hospital.

JKN Kedah kongsikan perkara ini untuk memberi peringatan kepada orang ramai supaya terus mengikut SOP yang ditetapkan dan menjadi rakyat yang lebih bertanggungjawab.

Cubalah Tuan/Puan bayangkan sekiranya Kerajaan membenarkan aktiviti ziarah di Hari Raya dilakukan pada baru-baru ini? Adakah kes akan melonjak lebih tinggi atau bagaimana?

“Kepada rakyat yang sentiasa terus mematuhi SOP, anda adalah warganegara yang amat bertanggungjawab, anda juga adalah anak yang bertanggungjawab kepada keluarga.”

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaMedia

Sumber: LOBAKMERAH

Be the first to comment

Leave a Reply