“Marsha Dah Solat?” – Panggilan Ter4khir Arw4h Bapa Mentua Runtun Hati Marsha, Sifatkan ‘Baba’ Berhati Mulia & Budiman

Penyanyi dan pelakon Marsha Milan Londoh melayangkan kerinduan terhadap arw4h bapa mentuanya, Mohamed Ismail Mohamed Othman yang men1nggal dun1a baru-baru ini selepas dij4ngkiti w4bak COV!D-19.

Kata Marsha, dia masih menangisi pemergian bapa mentuanya itu malah mengingati setiap detik yang pernah diluangkan bersama sepanjang perkahwinannya dengan suami, Mohamed Saiful Nizam atau lebih dikenali sebagai Sepol.

“We Miss You Baba. Saya masih men4ngis ketika menulis coretan ini. Baba, sudah beberapa hari kamu meninggalkan kami dan saya masih terkejut, masih tidak dapat menerima hakikat apa yang sudah terjadi.

“Saya mungkin tidak mengenai kamu tapi Masya-Allah, hanya Allah tahu betapa bermaknanya kehadiran kamu dalam hidup saya.

“Di sebalik ketegasan, kamu dikurniakan hati yang sangat mulia dan murni, sentiasas pentingkan silaturrahim, kamu suka kanak-kanak, suka bagi kenduri makan kat anak y4tim, keluarga, kawan dan jiran-jiran.

“Kamu gemar hiburkan orang dan sentiasa murah hati. Masya-Allah…syurga for you Baba,” coret Marsha.

Mengimbas semula ketika Marsha dimasukkan ke h0spital di Seremban baru-baru ini, bapa mentuanya antara individu yang tidak putus-putus bertanya khabar.

“Saya masih ingat ketika saya dimasukkan ke h0spital di Seremban, kamulah yang menelefon dan bertanya khabar setiap hari.

“Kamu bertanya setiap orang dalam h0spital untuk memastikan saya terjaga dan mendapat apa yang saya perlukan.

“Kamu menjaga saya walaupun kamu sendiri dalam kes4kitan. Subuh lagi kamu sudah telefon saya bertanyakan ‘Marsha dah solat ke? Makan cukup ke? Mask cukup ke? Tak cukup apa-apa bagitahu Baba. Insya-Allah Baba akan usahakan Marsha selesa dan cuba pindahkan Marsha ke KL’.

“Kamu tak benarkan saya bertanya pun keadaan kamu, sentiasa memikirkan soal orang lain. Saya tak sangka itu panggilan terakhir dari kamu,” tambah Marsha lagi.

Menghargai setiap memori yang sempat diluangkan bersama bapa mentuanya, Marsha menyifatkan jasa dan pengorbanan terhadapnya tidak dapat ditukar ganti.

“MasyaAllah, Baba seorang yang pemurah hati, selalu tolong orang and yet never expect anything in return.

“Baba, I am so thankful for all the memories we have shared together. I only wish you were here longer to make more of them.

“But this is the price you pay for having a big heart Baba.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Madrid Milan London (@marshamilan)

“You may not be with us anymore, but your spirit remains in our hearts and our love for you will never end. We miss & love you, Baba,” ujarnya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaMedia

Sumber:Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply