S4yu…Video Ahli Keluarga Minta Ibu Buka Mata, Mengucap Tul4r – “Itu Ibu Mentua Saya, Arw4h MeninggaI Pagi Tadi…”

Sejak semalam, tul4r sepotong rakaman panggilan video sebuah keluarga meratap kesedihan melihat keadaan ibu mereka, dipercayai pes4kit C0v1.d-19 dan sedang dirawat di hospital.

Menerusi video berdurasi satu minit 37 saat itu memaparkan tujuh orang ahli keluarga dengan ibu mereka yang sedang bert4rung ny4wa.

“Mak buka mata mak, bangun mak, mengucap mak…,” hanya itu kata-kata yang dapat didengari berserta r4ungan mereka.

Lebih menyay4t hati, apabila anak dan menantu wanita itu men4ngis sambil memanggil ibu mereka sebelum panggilan video ditamatkan.

Turut kedengaran, suara seorang wanita meng4jar pesakit itu mengucap dua kalimah syahadah.Bagaimanapun, ibu mereka yang dirawat di Hospital Shah Alam itu mennggal dnia selepas itu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Astro Gempak (@astrogempak)

Sementara itu, seorang lelaki yang juga menantu kepada Allahyarh4m telah berkongsi mengenai berita duk4 tersebut di laman sosial Instagram (IG) dan Facebook (FB).

“Hari ini 24 Mei pukul 4.45 pagi tadi, ibu mentua kesayangan saya telah kembali ke rahmatull4h. Mennggal dnia di Hospital Shah Alam.

“Arwh mennggal sebab C0v1.d-19. Tiga minggu dalam ICU (unit rawatan rapi) sebab ses4k n4fas perlukan bantuan oksigen.

“So, (jadi) punca kene (dij4ngkiti) C0v1.d-19 adalah kerana kakak ipar dapat melalui kawan ‘office‘ dia. Kakak ipar jumpa mak mentua saya cium tangan dan berborak (berbual) rapat-rapat. Bila kakak ipar pergi buat ‘sw4b test’ positif (C0v1.d-19).

“Bawa mak mentua pergi ‘test‘ terus positif. Boleh bertahan tiga minggu sahaja selepas itu mennggal dnia. Jadi hati-hati kawan-kawan semua ya,” katanya.Tangkap layar tersebut juga menjadi tul4r di media sosial.

Lelaki tersebut turut berkongsi mengenai tujuan video tersebut dirakam.“Doktor membuat panggilan kepada ahli keluarga untuk melihat keadaan pesakit apabila keadaan oksigen terlalu rendah dan pelawat tidak dibenarkan,” katanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaMedia

Sumber: https://gempak.com/

Be the first to comment

Leave a Reply