MCO: Restoran dan restoran boleh dibuka sehingga 10 malam bermula 28 Jun

Walaupun Fasa 1 MCO “total lockd0wn” sekarang dilanjutkan sehingga diberitahu lebih lanjut, Majlis Keselamatan Negara telah mengumumkan waktu operasi yang diperpanjang untuk sektor makanan dan minuman. Berkuat kuasa esok, 28 Jun 2021, restoran dan kedai makan boleh dibuka dari jam 6.00 pagi hingga 10.00 malam setiap hari

Kedai makan dan restoran dibenar beroperasi bermula 6 pagi hingga 10 malam berkuatkuasa esok – @IsmailSabri60

— KKMalaysia🇲🇾 (@KKMPutrajaya) June 27, 2021

Berdasarkan SOP semasa, restoran dan kedai makan hanya dibenarkan beroperasi antara jam 8.00 pagi hingga 8.00 malam setiap hari. Restoran dan kedai makan masih tidak dibenarkan menerima makan malam, dan restoran ini hanya boleh beroperasi untuk dibawa pulang dan penghantaran sahaja.

Menurut Menteri Kanan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, makan malam hanya akan dibenarkan dengan maksimum dua setiap meja apabila Malaysia bergerak ke Fasa 3 penutupan MCO. Untuk membuat keputusan untuk pindah ke Fasa 3 akan memerlukan kes baru setiap hari untuk jatuh di bawah 2.000 sehari, ICU mempunyai kapasiti sederhana dan 40% penduduk diberi v4ksin. Malaysia pada masa ini masih mencatatkan lebih daripada 5,000 kes baru setiap hari dan terdapat lebih daripada 800 kes di ICU.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaMedia

Be the first to comment

Leave a Reply