U Mobile mungkin akan menawarkan perkhidmatan Jalur Lebar Fiber tidak lama lagi

U Mobile, pengendali mudah alih yang terkenal dengan tawaran pelan tanpa had yang berpatutan, nampaknya akan menceburkan diri dalam perniagaan jalur lebar gentian tidak lama lagi. Telco oren baru-baru ini telah membuat pembukaan pekerjaan untuk peranan Pemasaran Produk Pengurus Kanan untuk Fiber Broadband di JobStreet.

Peranan ini memerlukan individu untuk memimpin perniagaan serat baru U Mobile dan bertanggungjawab untuk menghasilkan produk dan perkhidmatan jalur lebar gentian yang komprehensif. Mereka mencari orang dengan pengalaman minimum 8 tahun dalam pemasaran produk / pengurusan dalam industri telco.

Tidak jelas apakah U Mobile sebenarnya akan melancarkan infrastruktur gentiannya sendiri. Sekiranya ingin segera menawarkan perkhidmatan jalur lebar gentian di seluruh negara, kami berpendapat mereka mungkin menandatangani perjanjian akses untuk memanfaatkan rangkaian gentian yang ada seperti HSBB TM, Time, Celcom Timur dan TNB’s Allo.

3 pesaing besar U Mobile – Celcom, Digi dan Maxis, kini menawarkan rancangan jalur lebar gentian dengan pilihan pakej yang dibundel dengan rancangan pascabayar. Pelan serat yang paling berpatutan dari Celcom ialah 30Mbps dengan harga RM80 / bulan sementara pelan serat tahap permulaan Maxis adalah 30Mbps dengan harga RM89 / bulan. Digi kini menawarkan jalur lebar serat 50Mbps dengan harga RM90 / bulan atau RM75 / bulan jika anda pelanggan pascabayar Digi. Sangat menarik untuk melihat bagaimana U Mobile melakukan jalur lebar gentian secara berbeza dan jika mereka dapat menawarkan pilihan yang lebih berpatutan untuk pengguna.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaMedia

Be the first to comment

Leave a Reply