“Syukur Saya Sudah Kahwin” -Kongsi Rutin Harian, Berkvrung Dalam Rumah Tak Menjadi MasaIah Buat Aidil Aziz

Sesuatu tabu dalam dunia hiburan sejak dahulu, mana-mana artis yang sudah berkahwin pasti akan melalui fasa karier merudum atau erti kata lain sudah tidak popular.

Zaman berlalu dan pemikiran masyarakat, khususnya peminat sudah terbuka dengan tidak meletakkan status perkahwinan sebagai halangan untuk kekal meminati artis kesukaan.

Bagi pelakon Aidil Aziz, graf karier sebelum dan selepas berkahwin tidak banyak memberi perubahan kepada dirinya.

Foto: IG

Sejak berkahwin dengan aktres Fasha Sandha pada 30 Mac 2019, rezekinya dalam bidang lakonan tetap sama sehingga ke hari ini, bahkan tidak berlaku sebarang limitasi terhadap tawaran watak.

“Kalau ditanya tentang tawaran selepas kahwin, alhamdulillah masih sama macam sewaktu bujang. Tiada banyak beza pun. Walaupun sudah kahwin, tapi rezeki Tuhan yang tentukan.

“Pada masa sama, tak perlu ris4u juga tentang kehadiran pendatang baharu yang dianggap sebagai pesaing. Mana-mana kerja pun tetap ada yang lama dan baharu. Apa yang membezakan kita hanyalah kualiti kerja,” jelasnya.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Aidil Aziz. (@itsaidilaziz)

Aidil berkata demikian ketika muncul dalam sesi temu bual bersama media sempena mempromosikan drama terbaharu lakonannya berjudul Suara Hati yang menyaksikan dia bergandingan dengan Hanna Aqeela dan Syafiq Kyle.

Memegang watak Naim iaitu seorang pensyarah dan kaunselor, Aidil mengakui berdepan cabaran tersendiri.

“Membawakan watak pensyarah sebenarnya sangat menc4bar. Sebab untuk dialog Naim, ada banyak bahasa saintifik yang perlu disebut dan difahami.

“Lagi satu kerjaya sebagai kaunselor pun ada juga cabarannya. Sebab kita sedia maklum kerja kaunselor banyak memberi nasihat dan tips kepada orang.

“Jadi dialog dilontarkan saya agak panjang untuk disampaikan kepada Hani (Hanna) dalam satu babak ketika dia berjumpa saya,” jelasnya.

Dua tahun berlalu, p4ndemik dan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) memberi cab4ran tersendiri bagi semua orang untuk mendepani hari serba menc4bar.

Sebagai artis, pastinya kekangan menjalankan penggambaran seperti biasa menjadi c4baran terbesar, sekali gus menjejaskan pendapatan.

Bagaimanapun, pelakon berusia 34 tahun itu lebih rela tidak keluar mengambil ris1ko dengan bekerja kerana memikirkan ada banyak ny4wa yang perlu dilindungi.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Aidil Aziz. (@itsaidilaziz)

“Sampai sekarang kami anak seni tak tahu bila boleh kembali bekerja.

“Kalau bekerja sekarang, agak ber1siko tinggi kerana kami ada keluarga, isteri dan anak-anak di rumah.

“Terima sahaja apa yang berlaku dengan positif, saya yakin ini bukan masanya untuk keluar bekerja.

“Saya tak nafikan pendapatan memang terjejas tetapi syukur saya masih ada pendapatan sampingan dengan menjalankan perniagaan,” ujarnya.

Tempoh PKP yang panjang mencetuskan banyak masalah lain kepada orang ramai bukan sahaja dari segi kewangan, bahkan paling utama adalah kesihatan ment4l.

Bimbang dengan banyak kes kemurvngan dan bvnuh diri yang berlaku sejak kebelakangan ini, Aidil berkata, masa berharga diluangkan bersama insan tersayang mampu mencegah daripada banyak kebvrukan.

“Syukur saya sudah kahwin. Waktu-waktu begini ketika duduk di rumah, masa boleh diisi dengan anak-anak dan isteri. Jadi bolehkan alihkan perhatian daripada hanya tertekan kerana menjalani PKP.

“Aktiviti saya di rumah setiap hari, selepas Subuh sudah sibuk dengan persediaan anak-anak untuk jalani pembelajaran dalam talian. Mandikan anak kecil, sementara isteri memasak.

“Selalu juga riadah petang-petang, tonton rancangan dan solat bersama-sama. Rutin seharian kami dipenuhi dengan aktiviti, syukur,” katanya.

Aidil yang mendirikan rumah tangga bersama Fasha dikurniakan seorang cahaya mata iaitu Aisha Amaira yang kini berusia 11 bulan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : kosmo via https://hiburan.cari.com.my

Be the first to comment

Leave a Reply