Sutan Kelantan Perkenan Istana Balai Besar Dibuka Untuk Pemberian V4ksin

KOTA BHARU: Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V, memperkenan supaya pintu Istana Balai Besar dibuka kepada rakyat untuk kemudahan pelaksanaan program pemberian v.aksin C.OVID-19.

Pengelola Istana Diraja Kelantan Datuk Tengku Azmi Tengku Jaafar berkata Istana Balai Besar merupakan satu-satunya istana di Kelantan yang dibuka bagi tujuan tersebut.

Beliau berkata, Program Vaksinasi C.OVID-19 Kebangsaan di Istana Balai Besar anjuran Pejabat Sultan Kelantan dengan kerjasama Jabatan Kesihatan Negeri Kelantan (JKNK) bagi Fasa Dua Pelan Pemulihan Negara (PPN) dilaksanakan lima hari, mulai hari ini.

Program itu bakal membabitkan 2,000 individu meliputi rakyat, ahli keluarga kakitangan Istana Kelantan dan kerabat diraja.

Beliau berkata, pelaksanaan fasa pertama berlangsung pada 9 Jun lalu membabitkan 350 penerima vaksin terdiri daripada pegawai dan kakitangan Istana Kelantan.

“Fasa kedua bermula hari ini dan akan berlangsung selama lima hari, membabitkan 2,000 penerima terdiri daripada keluarga kakitangan istana, kerabat diraja dan rakyat jelata.

“Sultan Kelantan turut menitahkan semua rakyat Kelantan di dalam dan luar negeri supaya mengambil serius berkenaan peningkatan ja.ngkitan C.OVID-19 serta memainkan peranan masing-masing dalam melindungi diri sendiri dan keluarga.

“Baginda juga memuji rakyat Kelantan yang sudah mendaftar untuk div.aksinkan,” katanya dalam satu kenyataan, di sini, hari ini.

Meninjau ke laman Twitter, rata-rata wargamaya turut memberikan pujian kepada kerabat Kelantan yang tampil memudahkan pelaksanaan v.aksin di negeri tersebut.

Ini la fungsi istana untuk kebajikan rakyat jelata. Bukan semata mata kau nak pamerkan kemewahan je,” komen seorang wargamaya.

Apa yang bagusnya benda ni sebab most kelatanese ni lagi dengar cakap sultan more than gov. harap percepatkan lagi, lama dah aku tunggu ni,” kata seorang wargamaya.

Cemburunya. Rumah-rumah menteri besar pun boleh buka juga tempat va.ksin untuk negeri Perak. Kawasan luas tu, boleh pasang 10 khemah. MESTI CEPAT PROCESS DIA NANTI,” ujar seorang wargamaya.

Nak mintak tukar PPV va.ccine kat mysejahtera lah. Teringin nak masuk istana hahahhahaha,” usik seorang wargamaya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Koleksi Foto Sultan Muhammad V (@koleksi_sultanmuhammadv)

“Allahuakbar, terbaik! Daulat Tuanku,” puji seorang wargamaya lagi.

 

Sumber : Gempak/bh

Be the first to comment

Leave a Reply