Bapa Amylea Azizan meningg4l dunia, punca kem4tian dided4hkan

SELEPAS hampir dua minggu mendapatkan r.awatan di Institut Jantung Negara (IJN), bapa kepada penyanyi Amylea Azizan, Azizan Zainal Abidin, 62, menghembuskan nafas terakhir pada petang Rabu.

Perkara sedih itu dimaklumkan Amylea, 35, menerusi laman Instagramnya dengan meminta orang ramai mendoakan urusan a.rwah dipermudahkan.

“Saya telah kehilangan dia selama-lamanya… Tidak ada rasa s.akit yang lebih besar daripada kehilangan ayah atau ibu…

“Allah SWT sahaja yang tahu d.ugaan demi d.ugaan. Ayahku adalah kurniaan Allah kepada saya dan saya bersyukur kerana memiliki ayah yang hebat.

“Terima kasih Allah untuk semua tahun yang diberikan kepada saya, terima kasih kerana menjadikan saya anak perempuannya, saya sangat bangga dengannya. Saya sangat mencintainya.

“Terlalu banyak budi belum saya balas… Saya harap dapat Bersatu kembali dalam kehidupan selepasnya. Doakan lah dia ya… Saya merayu sedekahkan doa buat dia… Dia seorang yang sangat baik.

“Azizan B Zainal Abidin, 20 March 1959 – 11 August 2021. Ampunkan salah silap, halalkan makan minumnya… Sekiranya ada hutang-hutang yang saya tidak tahu, tolong khabarkan pada saya,” coretnya.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Amylea (@amyleaazizan)

J.enazah Allahyarham akan dikebumikan di Tanah Perk.uburan Islam Ukay Perdana pada pagi Khamis.

Menerusi laporan mStar pada 31 Julai lalu, Amylea terp.aksa merayu sumbangan derma kilat bagi membiayai kos ra.watan bapanya yang mengh.idap peny.akit jantung.

Amylea memuat naik status memohon sumbangan derma kilat untuk membayar deposit ra.watan bapanya di IJN selepas semua hospital kerajaan dikatakan terp.aksa menolak pesakit lain susulan peningkatan k.es C.ovid-19 sehingga menyebabkan kekurangan katil untuk pesa.kit lain.

Sumber : Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply