Fuyoo.. Besar dah anak AC Mizal ni… Hebat! Mewarisi bakat bapanya.. 4U2C Junior.

Dato’ Mizal Dato’ Zaini, atau lebih dikenali sebagai Dato’ AC Mizal (lahir 21 Disember 1971) ialah seorang penyanyi, pelakon, pelawak, pengacara televisyen, penyampai radio dan ahli perniagaan Malaysia. Sepanjang kerjayanya, AC telah merakamkan album dan lagu, membintangi sejumlah filem dan siri televisyen, mengacarakan rancangan hiburan, bual bicara dan majlis anugerah.

Beliau memulakan kerjaya hiburan sebagai ahli kumpulan hip hop 4U2C yang meraih kejayaan pada 1990-an. Berkahwin dengan bekas pelakon dan model, Emylia Rosnaida pada 10 Oktober 2002; melalui perkahwinan keduanya ini, AC dikurniakan dua lagi anak, iaitu Muhammad Reeve Damien dan Fea Eryssa.

Terkini melalui perkongsian di Instagram beliau, Anak lelaki Dato’ AC Mizal, Muhammad Reeve Damien dilihat menyanyi sebuah lagu lalu selepas dimuat naik di telah menarik perhatian peminat Dato’ AC Mizal.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ✌️OfficiallyDATO AC MIzal IG™️ (@emyliadac)

Rata-rata peminat menyatakan perasaan kagum dengan bakat nyanyian anak teruna Dato’ Ac Mical ini. Ada yang merasakan ia seperti junior kumpulan 4U2C disamping suara anak selebriti ini dikatakan boleh pergi jauh sebagai seorang penyanyi.

Ia juga mengundang pelbagai komen positif netizen yang mana rata-ratanya juga berkata ‘sedap’ dan sudah seperti ayahnya itu disamping menjadi bualan di posting tersebut.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ReeveDamien (@reevedamien)

 

Wow! Suara Copyright daddy dia

4u2c junior…

Soo Talented

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lepat Pisang

 

Be the first to comment

Leave a Reply