Genap 40 hari, Raissuddin Ziarahi Pus4ra Siti Sarah… Al-fatihah

Bapa kepada penyanyi, Allahy4rham Siti Sarah iaitu Raissuddin Hamzah menziarahi pus4ra anak tersayang bersempena 40 hari pemergiannya ke negeri abadi.

Dalam satu hantaran yang dimuat naik isterinya, Siti Fatimah Suberi atau lebih mesra dengan sapaan Makder di Instagram, Raissudin reda dengan ketentuan dan meminta untuk sama-sama mendoakan arw4h.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Makder (@suciuwais)

“Kasihnya bapa. Hari ini genap 40 hari. 40 hari yang tak mudah. Abah datang melawat pusara arw4h Siti Sarah. Kasih seorang abah.

“Siapa sangka anak yang ditatang semenjak kecil, di iqamat selepas lahir, dibesarkan dgn dua tangan sendiri, dinikahkan dengan pilihan hati, membesar sehingga ada anak, pergi terlebih dahulu?

“Tak ada siapa yg mduga tetapi kita sbgai manusia x boleh melawan takdir, yang tersurat adalah ketentuan Allah. Mungkin di luar nampak kuat, dalam hati siapa yang tahu?

“Semuanya sudah ditentukan untuk mengajar hati menjadi redha. Yang tinggal hanyalah kenangan, yang boleh menghubungkan hanyalah doa.

“Sama-sama kita doakan agar arw4h tenang di sana & r0hnya dicucuri rahmat. Sama kita hadiahkan Al Fatihah buat Siti Sarah Raissuddin,” tulis Makder.

Untuk rekod, Siti Sarah menghembvskan nafas terakhir di Unit Raw4tan Rapi (1CU), Hosp1tal Canselor Tuanku Muhriz (HCTM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) akibat COV1D-19 pada jam 5.13 pagi, pada 9 Ogos lalu.

Jenaz4hnya dikebum1kan di Tanah Perkvburan Islam Kampung Sungai Pusu, Gombak, jam 1.20 tengah hari, pada hari sama.

Arw4h meningg4lkan suami yang juga pelakon dan pelawak popular, Shuib dan empat cahaya mata, Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, Ariq Matin, 6, dan Ayash Affan, sebulan.

Perkongsian ini juga mendapat beratus komen, dan netizen yang sentiasa sedekahkan Al-f4tihah untuk Arw4h.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lepat Pisang

Sumber: Diari Maklumat

Be the first to comment

Leave a Reply