Hebat tu.. Ni mesti k3s dah selalu main tekan2.. hehehe

Mesin kira atau kalkulator merupakan sebuah peranti elektronik yang kecil dan murah yang digunakan untuk melakukan pengiraan aritmetik asas. Mesin kira moden lebih mudah dibawa ke mana-mana berbanding komputer, walaupun kebanyakan PDA mempunyai saiz yang lebih kurang sama dengan kalkulator tangan.

V!ral baru2 ni apabila ada seorang pekerja kedai makan menunjukkan bakatnya dengan mengira harga makanan dengan laju menggunakan kalkulator.

Pemilik akaun Tiktok ini bersama rakannya telah memesan beberapa jenis hidangan di kedai makan itu. Antara menu yang dipesan adalah ekor mayung, ikan caru, nasi, telur, ulam, dan beberapa jenis minuman. Banyaknya makan…

Selepas habis je makan, mereka telah memanggil seorang pekerja kedai itu untuk kira harga semua makanan tersebut. Tapi alangkah terkejutnya apabila mereka mendapati lelaki terbabit mengira dengan laju menggunakan kalkulator.

Video:

@aameworks

Reply to @ajoahehdjfvbc Ok ni video ori. #foodie #paritjawa #asampedas

♬ original sound – AAME – AAME

 

Yang lagi menarik, lelaki yang merupakan pekerja kedai makan yang terletak di Parit Jawa, Muar itu menggunakan sebuah kalkulator tanpa melihatnya.

Semuanya RM29″

Untuk mendapatkan kepercayaan daripada pelanggan, dia menunjukkan kiraanya dengan meletakkan kalkulator atas meja.

Video yang dimuat naik semalam ini telah mendapat lebih daripada 2.3 Juta tontonan di Tiktok. Menjengah di ruangan komen, rata-rata netizen sangat kagum dengan ‘tangan ajaib’ yang dimiliki pemuda itu.

Komen Netizen:

Netizen juga sempat berselor0h dengan mengatakan bahawa mereka nak pinjam tangan pemuda itu untuk digunakan semasa peperiksaan.

Ada-ada je korang ni. Bakat dia ni memang satu dalam sejuta, memang insan yang terpilih je mampu buat.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lepat Pisang

Sumber: Media Malaysia

Be the first to comment

Leave a Reply