Covid is Real! Kita masih belum menang… #JagaSOP #KitaJagaKita

Sudah masuk 2 tahun, kita semua memerangi Covid-19. Tapi sehingga kini kita masih belum menang. Terbaru angka mangsa yang dijangkiti Covid terus meningkat. Kemaskini pada 24 Februari, jumlah pesakit covid mencecah sehingga 32,070 kes menjadikan jumlah kumulatif sebanyak 3,337,227 kes.

Kita juga dapat menyaksikan, ramai kenalan rapat kita yang memuatnaik status mereka dijangkiti covid. Termasuk beberapa artis dan keluarga mereka turut di jangkiti Covid -19. Antaranya :

Isteri Fad Bocey, bermula daripada Kontak Rapat dan dijangk1ti

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by FAD & SYAHEERA (@fadbocey)

Achey 
selepas 5kali RTK negative, 1 PCR positive

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Achey Bocey 013-6408967 (Mngr) (@acheykintangkintung)

Radin_era

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by RAA (@radin_era)

Nadya Syahera

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by NS (@nadyasyahera)

Azfarheri

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Azfar Herisyam (@azfarheri)

Zahirah MacWilson, Aiman Hakim dan Isaac

Sepanjang Covid-19 ini direkodkan dalam negara juga, lebih 20 artis tempatan sudah dijangkiti. Ia tidak termasuk mereka dalam kalangan penggiat seni belakang tabir dan kru penggambaran.

Antara yang pernah dijangkiti adalah PU Riz, Ashraf Muslim, Puteri Aishah, Alif Satar, Emma Maembong, Aprena Manrose, Sweet Qismina, Farisya Irwayu, Laila Nasir dan Tiz Zaqyah.

Selain itu, Nora Danish, Nabila Huda, Alif Iskandar, Aepul Drama Band, Shima Annuar, Puteri Rayyana Rayqa (pelakon kanak-kanak), Harris Annuar, Reen Rahim, Aeril Zafrel, Roy Gegar Vaganza, Syafiq Farhain dan Puteri Sarah.

Sehubungan itu, Kerajaan menggalakkan rakyat untuk melengkap dos vaksin mereka. Yang mana belum lengkap 2 dos sila ambil langkah segera. Untuk makluman, PKRC Zon Wilayah Tengah (ZWT) di MAEPS telah menerima kes COVID-19 pertama petang tadi. PKRC ZWT dibuka secara berperingkat bermula dengan 100 katil & akan ditambah ke 850 katil sekiranya diperlukan. Ini akan mengurangkan kesesakan di hospital utk pesakit tahap 1 & 2 (65%-70%) ~DG Noor Hisham

Pembukaan semula Pusat Kuarantin dan Rawatan COVID-19 Berisiko Rendah (PKRC) MAEPS di Serdang, Selangor adalah satu langkah ke hadapan Kementerian Kesihatan (KKM) mengawal penularan COVID-19 yang dicetuskan varian Omicron.

Kami di LP mendoakan semoga cepat sembuh kepada semua pesakit Covid. dan juga mendoakan semua yang lain terhindar dari v1rus coV1d-19 ini. Sama2 kita pelihara dan jaga kesihatan. Patuhi SOP. Kita mesti menang.. Nak raya dah ni.. semoga tiada sejarah PKP berulang kembali.. Ameen.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lepat Pisang

Be the first to comment

Leave a Reply