[Video] Semangat Kemelayuan yg harus dihidupkan semula! Tun Mahathir turut sebak menonton filem Mat Kilau.

Mat Kilau: Kebangkitan Pahlawan merupakan filem biografi epik sejarah Malaysia 2022 yang arahan dan lakon layar oleh Syamsul Yusof terbitan Kembara Studio dengan kerjasama Skop Productions. Dibintangi oleh Adi Putra sebagai watak tajuk, filem ini diilhamkan oleh tokoh epik sejarah Malaysia, Mat Kilau yang telah berjuang menentang penjajah British di Pahang sebelum kemerdekaan. 

Memulakan tayangan pada 23 Jun 2022. Selepas 4 hari tayangan, filem ini telah mencecah kutipan sebanyak 11 Juta.

Menerusi satu perkongsian yang menjadi perhatian orang ramai apabila kehadiran Tun Mahathir dalam tayangan perdana filem ‘Mat Kilau’ begitu menyentuh hati para netizen. Kehadiran seorang yang memberi banyak jasa kepada negara itu turut memberikan komen yang begitu bermakna kepada semua dan dapat dilihat emosi beliau yang cuba menahan sebak selepas menonton filem tersebut.

Hasil temu bual bersama Tun Mahathir yang merupakan bekas perdana menteri itu menyatakan satu kenyataan yang mampu membuatkan orang melayu ingin menonton filem aksi tersebut. Beliau menyatakan setelah menonton filem tersebut dengan kenyataan bahawa filem tersebut mampu memberikan satu semangat baru kepada orang melayu dan seperti semangat melayu dihidupkan kembali melalui filem tersebut. Di saat beliau memeberikan komen tersebut dapat dilihat bahawa beliau cuba menahan sebak dan kesetiaan isteri Tun Mahathir yang cuba meredakan keadaan tersebut membuatkan para netizen terharu.

Melalui posting di instagram Daebakingz :

VIDEO :

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by DaebaKing (@daebakingz)

Filem Mat Kilau : Penonton Menitiskan Air Mata

 

Sumber : Wikipedia, Youtube Studio Kembara, Ig Daebakingz

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lepat Pisang

 

Be the first to comment

Leave a Reply