“Mat Kilau” Fenomena dah macam musim covid dulu ~ Azhan Rani

Umum mengetahui bahawa filem Mat Kilau, Kebangkitan Pahlawan telah ditayangkan di pawagam pada 23 Jun 2022 yang lalu.
Filem ni berjaya mencapai kutipan sebanyak RM 1 juta pada hari pertama tayangannya dan terus meningkat dari hari ke hari.

Terbaru, status daripada pengarah filem tersebut; “Bagai mimpi…

Isnin, RM3.7 juta. (sehari) Rekod industri perfileman negara terus tercipta..Terima kasih ya Rab

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Syamsul Yusof (@syamsulyusoffilm)

Daripada perkongsian ni, pelakon Azhan Rani turut memberi komen dan memuatnaik status di laman instagramnya. Menyatakan kerisauannya mengenai Filem Malaysia dan panggung yang tanpa cerita baru.. kalau yang ada pun orang dah tak yakin tengok. statement “sorry saya memang tak tengok cerita melayu” , warga seni diperlekehkan. “artis makan apa hari ini” .. macam2 la. kadang2 yang konon kawan2 sendiri pun buat posting macam ni walaupun tau aku ada dalam tu tak kisah la kat sosial media atau grup whatsapp. Lagi2 ketika berlakunya covid-19 yang lalu. apa2 pun Allah juga sebaik2 perancang.

Sekarang ni aku panjatkan syukur kerana #matkilau menafikan kerisauan aku. tak terkata terharunya aku bila tengok keyakinan orang mula rancak kembali terhadap cinema kita. yang pernah cakap tak minat filem melayu dulu tu pun habis berangkut sekampung datang ke panggung. Allahuakbar.. ~Azhan_Rani.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Azhan Rani (@azhan_rani)

Melihat diruangan komen, rata2 memang bersetuju bahawa filem ni mmg wajib tonton. Ada yang sanggup apply cuti semata2 nak tengok wayang ni..  


Sememangnya filem dah jadi fenomena. Satu sejarah telah tercipta di Malaysia. Kami di LP mendoakan semoga angka kutipan terus meningkat. Tahniah team produksi Mat Kilau. Apa2 pun korang yang menonton SOP jangan lupa ye.. #KitaJagaKita 

Sumber : Ig SyamsulYusuffilm & Azhan_rani

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lepat Pisang

 

Be the first to comment

Leave a Reply