“Dah tak mampu..” Selepas Dipaksa Berer4i, Tak Sangka Ini Keadaan Ayu Di Rumah Tanpa Suami di Sisi

Sejak kelmarin, tular di media sosial berkenaan video tular yang dikongsikan seorang wanita di TikTok apabila berpimpin tangan dengan suaminya masuk ke mahkamah syariah bagi mendengar lafaz cer4i lelaki itu.

Pasangan tersebut sebelum ini pernah tular apabila sang isteri dikenali sebagai Siti Rohayu gigih menjaga suaminya yang k0ma selama 90 hari.

Kecekalan wanita itu telah menjadi sorotan dan pencer4ian mereka juga mengejutkan banyak pihak kerana mengetahui kisah mereka berdua.

Video yang diambil dari ‘live’ yang dibuat oleh pasangan itu sebelum bercer4i sememangnya menjadi perhatian ramai kerana kebanyakan daripada netizen berasa sebak melihat apa yang berlaku.

Walau bagaimanapun, Siti Rohayu dan bekas suami meminta orang ramai tidak mengec4m mana-mana pihak kerana mereka juga ingin memulakan hidup baru dan membesarkan anak-anak dengan baik di kemudian hari.

Menjengah ke ruangan TikTok wanita itu, dia mengatakan yang dia sudah ikhlas dan reda dengan apa yang berlaku walaupun berasa sedih dengan perpisahan tersebut.

Dia memohon agar kehidupannya akan mulai tenang dan kuat untuk melalui hal ini kerana anak-anak juga sudah mulai bertanya mengapa mukanya kerap lalu di laman TikTok sejak beberapa hari kebelakangan ini.

Apa-apapun, semoga Siti Rohayu dan bekas suaminya masih berhubungan baik demi membesarkan cahaya mata mereka bersama selepas semua masalah selesai dengan terlafaznya tal4k tempoh hari.

Antara komen netizen :

 

Dalam update terbaru di Facebook Umy, wanita itu akui cukup susah untuk melelapkan pasca perpisahannya dengan suami.

Malah anak keduanya, Eqy sudah mula bertanyakan macam-macam selepas ternampak sedutan live wajah wanita itu di TikTok.

Luahan suami Siti R0hayu buat ramai sebak

Sementara itu, menerusi perkongsian ‘live’ di Facebook, suami Siti Royahu dilihat turut meluahkan perasaan beliau selepas ramai ntizen bertanyakan keadaannya.

Muhammad Ridhwan yang ketika itu berada dalam kereta di sebelah Siti R0hayu yang sedang memandu untuk ke mhkamah menjawab pertanyaan beberapa warganet.

Antaranya Ridhwan berkata punca beliau terpaksa melepaskan isteri adalah kerana mahu menyenangkan semua pihak dan agar tidak berlaku msaIah lebih besar.

” Kami berp1sah kerana untuk menyenangkan semua pihak. Memang kena lafaz (taI4k), terpaksa lafaz bila dah sampai mhkamah. Mungkin lepas lafaz keadaan akan menjadi tenang..

” Bila terlajak sayang, kita perlu belajar untuk melepaskan.

” Memang sedih, tapi terpaksa kerana jika tidak berp1sah akan mendatangkan msaIah lain di masa hadapan.

” Walau sekuat mana pun sayang, tapi seandainya melepaskan ada lebih baik, maka terpaksa lepaskan juga. Demi kebaikan untuk semua pihak” luah Ridhwan.

Dihujung perkongsian ‘live’ tersebut, Ridhwan sempat memberi teguran kepada warganet bahawa tidak semua hal rumh tngga boleh dikongsikan kepada orang ramai.

” Takkan hal dalam kain pun nak cerita kat orang ramai” katanya.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut sama sebak melihat keadaan Ridhwan yang kelihatan tenang dan sesekali ketawa biarpun tahu itu adalah hari terakhir dia bergelar suami kepada Siti R0hayu, individu yang setia menjaganya selama 90 hari ketika ko-ma.

Bercer4i selepas cekal jaga suami koma lebih 90 hari, wanita reda… mahu mulakan hidup baharu- “Harap Abi lebih sihat dan baik dijaga keluarga”

Terdahulu KISAH seorang wanita menjaga suaminya yang terlantar k0ma lebih 90 hari akibat kemalangan jalan raya pada mendapat perhatian warga maya.

Lebih menyentuh hati apabila Siti Rohayu atau lebih dikenali sebagai Ayu yang merupakan usahawan kosmetik tetap setia menjaga suami, Muhammad Ridhwan Mohd Zaki yang hampir hilang ingatan tanpa berputus asa demi melihat lelaki itu sembuh seperti sedia kala.

Namun apa yang mengejutkan warganet apabila baru-baru ini sudah tiada gambar atau video bersama suami kecuali bersama anak-anak di media sosialnya.

Berdasarkan hantaran pada 11 Oktober 2022, Ayu memuat naik foto menunjukkan dirinya berjubah hitam berdiri di hadapan Mahkamah Syariah Daerah Besut, Terengganu.