“Aku Jumpa Adun Ada Sebab..” Tak Kena-mengena Dengan P0litik’ -Dikatakan ‘b0lot’ Projek, Aeril Zafrel Tampil Jelaskan Perkara Sebenar

PERTEMUAN Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi dengan Aeril Zafrel dan isterinya, Wawa Zainal adalah bertujuan untuk membincangkan hasrat kedua-dua selebriti itu untuk membina masjid baharu di Kampung Sungai Kluang Darat, Rengit.

Pelakon dan usahawan popular, Aeril Zafrel ber4ng dengan tindakan sebuah portal berita yang memuat naik kenyataan prov0kasi berbaur p0litik di Twitter berhubung pertemuannya dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Rengit dari Barisan Nasional (BN), Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi.

Aeril menerusi media sosial berkata, dia ha1ran apabila kehadirannya bertemu Puad disalah erti sehingga mahu dip0litikkan.

“Kau kalau tak tahu cerita j4ngan buat cerita. Aku jumpa dia sebab dia Adun Rengit, kampung aku. Aku nak buat masjid tempat kampung aku, mestilah kena jumpa wakil rakyat sini. Memang semua benda kau nak po1itikkan ke?,” tuisnya dalam satu ciapan.

Terdahulu, portal berita itu meminta supaya Puad tidak berurusan dengan suami kepada pelakon, Wawa Zainal itu yang did4kwa peny0kong parti Perikatan Nasional (PN).

Portal berkenaan seolah-olah menuduh Aeril bersikap tam4k apabila mahu memb0lot ‘projek’ bersama parti BN dengan memuat naik gambar pertemuan Aeril dengan Puad di sebuah hotel di Putrajaya.

Difahamkan, pertemuan Aeril itu adalah untuk membantu membangunkan kawasan Rengit yang juga tempat Aeril dibesarkan.

Sementara itu, portal berita berkenaan difahamkan sudah memohon maaf kepada Aeril.

“Kalau tuan nak buat masjid, jadi saya mintak maaf. Saya silap,” balasnya dalam ciapan yang dimuat naik Aeril.

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lepat Pisang

Sumber:HM

Be the first to comment

Leave a Reply