[VIDEO] Selama 6 Tahun! Puteri Sarah Menyes4l, Ini Sebabnya “Masa Nak Kahwin, I Buang Semua…”

Puteri Sarah menjadi suri rumah selama enam tahun dan korb4nkan kariernya sewaktu ingin berkahwin, suatu ketika dahulu.

Menerusi rakaman sesi siaran langsung bersama Neelofa yang dimuat naik oleh akaun @amyqashrina, Sarah menceritakan bahawa selama enam tahun dia memberikan fokus menjaga suami serta anak-anaknya.

Foto: IG

“Masa nak kahwin, I buang semua. I sacrifice everything, memang I buang karier I semua dan fokus jadi suri rumah. Jadi suri rumah, jaga suami dan jaga anak-anak. Enam tahun tau saya jadi suri rumah,” katanya.

Ramai yang mengatakan dirinya itu sibuk bekerja, namun sebenarnya dia baru sahaja mula untuk fokus bekerja memandangkan selama enam tahun dia hanya duduk di rumah dan menjadi suri rumah.

“So, untuk orang luar kata sebab saya busy. Orang luar yang nampak saya busy tu adalah sekarang. Baru sekarang, betul tak? Sebab saya dah lama menyepi. Enam tahun saya jadi suri rumah. Saya fokus jadi suri rumah dan saya tak nak buat apa-apa.”

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Puteri Sarah Liyana Megat (@puterisarahliyana)

Katanya ketika dia sudah nampak ‘masalah’ tiba, dia mula berniat untuk bekerja kembali dan dia tahu sebagai seorang perempuan, harus mempunyai duit dan kerjaya sendiri.

Namun dia mengambil masa yang lama untuk membuat keputusan memandangkan dirinya ditanggung oleh suami.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Puteri Sarah Liyana Megat (@puterisarahliyana)

“So, bila saya dah mula nampak ada ‘masalah’. Saya nak mula start kerja, sebab saya tahu kalau kita sebagai seorang perempuan, kita kena ada duit sendiri dan bekerja if anything happen.

“So, masa mula-mula saya nak start kerja itu. Saya fikir, alamak macam mana ini kalau anything happen to me kan. Saya takut nak buat decision masa itu.

“Actually, it took me lama sangat untuk buat keputusan itu sebab saya ditanggung oleh suami. Saya tak bekerja. Enam tahun saya duduk rumah, jaga suami dan jaga anak-anak. Saya tak kerja.”

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Puteri Sarah Liyana Megat (@puterisarahliyana)

Di ruangan komen rata-rata warganet bersetuju dengan pendapatnya serta menyokong keputusannya itu.

“Betul, baru nampak sekarang ni je dia aktif berlakon. Sebelum ni tak ada pun.

“Itulah pelik tiba-tiba Sarah berlakon balik. Dalam hati memang rasa something time itu sebab kenapa tiba-tiba berlakon balik. Sebab dia memang jadi suri rumah sepenuh masa selepas berkahwin.

“Aku percaya dengan apa yang Sarah cakap ini. Lepas kahwin dia memang fokus pada family, berlakon pun dengan production family je. Sarah wanita hebat.”

VIDEO :

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lepat Pisang

Sumber: https://bartasangbad.site/

Be the first to comment

Leave a Reply