Menantu Zainal Abidin Pula Jadi Tumpuan, Sofea D3dah Sesuatu Yg Mengejvtkan Pasal Suaminya

BELUM reda isu beristeri dua bekas jurulatih bola sepak iaitu Datuk Zainal Abidin Hassan, tiba-tiba muncul pula konflik rumah tangga membabitkan anak sulungnya, Mohd Zaiza dan menantu, Suzur Sofia.

Isteri kepada Mohd Zaiza, 37, iaitu Suzur Sofia Smeth Jaya, 32, mendedahkan hubungan mereka berdepan masalah apabila dia mendakwa dihalang berjumpa dua orang anaknya.

“Hati saya sangat sedih kerana sebelum ini sudah biasa dengan anak-anak. Sekarang pergi kerja pun tak tahu khabar mereka.

sofia 2

Zaiza didakwa halang isteri berjumpa anak-anak.

“Bila bertanya khabar tentang anak-anak, saya hanya mahukan jawapan tentang hal tersebut. Janganlah jawab perkara yang tidak sepatutnya dan cuba mengelak.

“Saya penat sebab kerja. Janganlah d3ra ment4l saya. Tolonglah beri kerjasama. Saya hanya mahu berjumpa anak-anak,” luah Suzur Sofia kepada mStar merujuk kepada suaminya.

Sofia bagaimanapun enggan mendedahkan punca konflik antara mereka memandangkan kes ini akan dibicarakan di mahk4mah selepas dia memfailkan percer4ian pada 5 Januari lalu.

Menantu Zainal Abidin fail cerai, rindu anak tapi dakwa dihalang suami – Malay News- Malaysian newspapers from Kuala Lumpur

Sofia yang juga pramugari memberitahu kemelut rumah tangga mereka telah berlarutan sejak sekian lama namun dia tetap bertahan demi anak-anak.

“Saya ini seorang mualaf, keluarga pula jauh di Miri, Sarawak. Jadi memang tiada siapa di sini. Selama ini saya bertahan dalam perkahwinan sebab anak-anak.

“Kalau awak (Zaiza) sayangkan keluarga ini, awak boleh berubah dalam tempoh tujuh tahun kita berkahwin. Tetapi awak masih sama. Hanya kita berdua sahaja yang tahu apa masalah sebenar dan saya akan bawa semuanya ke mahk4mah,” jelasnya yang turut mendakwa mempunyai bukti untuk didedahkan kepada mahk4mah.

Tolonglah beri kerjasama. Saya hanya mahu berjumpa anak-anak

Meskipun terikat dengan jadual kerja yang padat, Sofia berkata sebelum ini dia tidak pernah mengabaikan tanggungjawab terhadap anak-anak dan sentiasa memastikan keperluan mereka lengkap sebelum bekerja.

Disebabkan tidak dapat berjumpa dengan dua orang cahaya matanya itu, Sofia terpaksa meminta kerjasama pihak sekolah untuk menghantar gambar anaknya bagi melepaskan rindu.

sofia 1

Sofia berharap suami dapat beri kerjasama soal hak penjagaan anak.

“Saya terpaksa minta sekolah hantar gambar anak sebab terlalu rindu. Itupun anak yang pertama kerana dia kini sudah memulakan pra-sekolah. Anak kedua pula, saya akan minta ibu saya jadi orang tengah untuk video call. Ada masa dijawab namun selalunya diabaikan,” luahnya.

Menantu Zainal Abidin fail cerai, rindu anak tapi dakwa dihalang suami – Malay News- Malaysian newspapers from Kuala Lumpur

Pasangan ini mendirikan rumah tangga pada 15 Januari 2016 dan mereka dikurniakan doa orang cahaya mata iaitu Muhammad Zaynedine Sulaiman, 6, dan Seri Zayana yang berusia dua tahun.

mStar mengharapkan agar masalah rumah tangga pasangan ini dapat diselesaikan dengan baik untuk kebaikan bersama.

Video,

Sumber/ Kredit : mStar

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lepat Pisang

SUMBER: https://bartasangbad.site/

Be the first to comment

Leave a Reply