“Hijab Adalah Pilihan Saya, Tanda Saya Berserah Pada Allah,” – Luahan Mizz Nina Setelah 6 Tahun Berhijab Buat Netizen Kagum

Shazrina Binti Azman atau lebih dikenali sebagai Mizz Nina menjadi idola kepada ramai orang. Ia berikutan kisah penghijrahannya yang telah membuka mata dan mengagumkan semua. Masih menggunakan mikrofon cuma cara yang berbeza, dari seorang penyanyi kepada seorang guru yang memberi motivasi dan kesedaran kepada masyarakat.

Gambar : Shazrina Azman

Nina juga menggunakan kelebihan yang ada padanya untuk ‘membangunkan’ dunia dengan kedamaian. Malah Nina menggunakan platform media sosialnya untuk menyebarkan kata-kata inspirasi, isu semasa terutamanya berkaitan dengan keamanan dunia. Beliau dan suaminya Noh Salleh sering ke negara luar untuk menjalankan misi kemanusian.

Gambar : Shazrina Azman

Terbaru, Mizz Nina telah berkongsi gambar yang dimuatnaik oleh sebuah laman di instagram iaitu World Hijab Day. Ia adalah sebuah laman yang mengumbulkan gambar-gambar wanita hebat yang berhijab dari seluruh dunia. Melalui gambar tersebut, Mizz Nina berkata bahawa :

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Jazakillah khair for the feature @worldhijabday ❤️ Alhamdulilah for wearing hijab ? #Repost @worldhijabday ・・・ “2019 marks the 6th year since I started wearing the hijab, Alhamdulilah…. how time flies! I would like to express my love and support to all my sisters all around the world who struggle everyday to please their maker, who are proud of who they are and their Muslim identity just as I am.⠀ .⠀ Hijab is my choice, my way of expressing my love and submission to God. It is my dress code which protects me & my loved ones from harm, as I walk with my head up high with the beauty of modesty as my crown, from my heart, only for my Lord.”-Shazrina Azman, Malaysia, @officialmizznina⠀ .⠀ ??DM, tag or email your hijab story. Please include photo, name & country.??⠀⠀ .⠀⠀ .⠀⠀ .⠀⠀ .⠀⠀ .⠀⠀ .⠀⠀ #WorldHijabDay #Fashion #hijab #hijabtutorial #hijabers #hijabi #hijaber #hijabindo #hijabfashion #hijabdaily #food #hijabista #hijaberscommunity #hijabinspiration #hijablife #hijablove #islam #muslim #muslimahfashion #muslimah #muslimahwear #muslims #muslimwomen #muslimgirl #allah #quran

A post shared by Shazrina Azman (@officialmizznina) on

“2019 menandakan bahawa genap 6 tahun saya muka memakai tudung, Alhamdulillah. Begitu pantas masa berlalu! Saya ingin mengucapkan terima kasih di atas sokongan semua saudara saya di seluruh dunia yang sentiasa berbangga dengan identiti mereka sebagai seorang muslim, sama seperti saya.”

“Hijab adalah pilihan saya, ianya merupakan cara saya ekpresikan cinta dan berserah diri kepada Allah. Ia merupakan cara saya berpakaian untuk melindungi diri dan orang yang saya cintai dari perkara yang memudaratkan.”

“Ketika berjalan, saya berasa bangga dengan keindahan serta kesopanan sebagai mahkota, ianya tulus dari hati, hanya untuk tuhan yang satu.”

Rata-rata netizen turut memberikan komen positif dan menjadikan Mizz Nina sebagai inspirasi.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Shazrina Azman  via siakapkeli

Be the first to comment

Leave a Reply