10 orang menyesal kerana membeli barangan melalui talian internet

Setiap daripada kita mengetahui bahawa membeli barangan melalui talian internet memudahkan hidup kita. Pelbagai jenis barang yang dijual boleh dipilih oleh kita daripada penjual di serata dunia, dan sesetengah barangan juga dijual dengan harga jauh lagi rendah berbanding harga pasaran.

Terdapat juga kebimbangan sekiranya kita terlalu bergantung dengan jualan talian internet,  bagaimana pula dengan perniagaan yang telah lama beroperasi di kedai? Sebagai contoh, di China penuh dengan perniagaan yang menjual pengepit rambut. Sekiranya rata-rata penduduknya rela membeli barangan pengepit rambut melalui talian internet, ini sudah jelas bahawa perniagaan tempatan akan merosot.

Walaupun membeli barangan melalui talian internet memudahkan, ia tidak pernah terlepas daripada kegiatan penjual yang suka mengambil kesempatan seperti memperdayakan pembeli. Contohnya, mereka menunjukkan rupa berkualiti tinggi barangan tersebut, namun setelah dibeli dan barang yang diterima tidak sama seperti yang dinyatakan.

Begitu juga dengan kasut berkualiti yang berharga $700, selepas diterima oleh pembeli bungkusan tersebut. Ia hanyalah mengandungi sepasang kasut mainan untuk digayakan kepada anak patung.

Di bawah kami senaraikan 10 jenis gambar foto barangan yang ditempah melalui talian internet  telah ditlpu oleh peniaga terhadap pembeli, sesetengahnya amat melucukan.

1. Apakah corak gambar ombak itu?

rraccoons

2. Saya membeli singlet ini melalui Amazon, tapi apa yang dihantar mereka adalah sehelai gaun. Bukan itu sahaja, gaun ini membuatkan punggung saya kelihatan menarik.

Jeremy Russel Priola

3. Sarung bantal dinosaur

adoringly

4. Membeli sebuah bantal dengan cetakan wajah saya sendiri untuk dibawakan teman wanita masuk ke universiti. Nampaknya ia tidak seperti yang dijangkakan.

locky95

 5. Barangan kecantikan pada zaman sekarang

whoaaintitfun

6. Kakak saya menempah sehelai pakaian gaun melalui talian internet

isis1231

7. Ia berharga $10 dan saya terus membelinya

itssavannahxox

8. Rakan saya baru sahaja membeli novel “50 Shades Of Grey” melalui Ebay, dan ini apa yang diterimanya

9. Saya tahu saya mempertaruhkan nasib saya kepada selimut ini…Tetapi, saya tidak berhenti ketawa apabila selimut saya telah tiba!

10. Nampaknya syarikat Amazon perlu menilai semula ukuran pada produk mereka

pinkafterblue

Sumber : Era Baru

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply