“Saya Tidak Mimpi Anak Saya Jadi Tentera, Jadi Komando Dapat Jadi Kapten” – AR Badul

Seniman veteran, AR Badul mengakui bangga apabila anaknya, Mejar Mohd Zahir Armaya memilih untuk menjadi wira mempertahankan negara.

Menurut laporan Astro Awani, Badul menjelaskan mengenai minat mendalam anaknya yang kembali ke rahmatullah ketika sedang bertugas.

Sekalipun hiba mengenang Mohd Zahir yang gvgur ketika menjalani latihan, namun, Badul redha dengan ketentuan Allah.

“Dia adalah seorang anak seni d4rah seni yang pergi ke bidang ketenteraan.

“Saya rasa bangga (pencapaian Allahy4rham Mohd Zahir). Saya tidak mimpi anak saya jadi tentera, jadi k0mando dapat jadi kapten… baru naik jadi mejar.

“Dia pen3mbak terbaik darat dan udara semua dia buat. Bukan senang semua ada kemampuan macam itu, kita bangga tetapi bila kehendak Allah macam ini kita redha apa lagi nak cakap,” ujarnya.

Kata Badul, pemergian Mohd Zahir ke rahmatullah ketika bertugas adalah tanda peng0rbanan seorang t3ntera yang sanggup berk0rban demi negara dan bangsa.

“Kita kadang-kadang (kerjaya t3ntera) tidak ambil pandang langsung. Sama macam kejadian berlaku (ada yang) kata t3ntera suruh pergi buat kerja ladang semua.

“Kegunaan dan tanggungjawab t3ntera besar dia boleh apa sahaja untuk negara dan bangsa,” ujar seniman itu lagi.

Sementara itu, Badul berkata, j3nazah dijangka tiba di Kem Wardieburn, Setapak, Kuala Lumpur kira kira jam 9 malam dari Kota Kinabalu sebelum dibawa ke Ipoh untuk dikebumlkan di Tanah Perkvburan Tambun, Ipoh, Perak

Sumber: Astro Awani

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply