Lelaki Taiwan Rupanya Dah Dij4ngkiti Tapi Taknak Bagitahu, Kena S4man RM40,000

Beberapa negara kini sudah melaporkan dan mengesahkan ada kes j4ngkitan cor0navlrus yang berpunca dari Wuhan, China. Pihak kerajaan di setiap negara semakin berjaga-jaga dan cuba yang terbaik dalam menangani k3s jangkltan virvs bahaya ini.

Ada juga negara yang menghalang kemasukan rakyat China masuk dengan melakukan imbasan di lapangan terbang selain memeriksa tahap kesihatan setiap orang yang mendarat di negara mereka.

Sumber: NST

Namun, menurut Nikkei Asian Review cara Taiwan menangani penduduk mereka pula berbeza apabila seorang lelaki dilaporkan telah dis4man baru-baru ni kerana coron4virvs.

Jabatan kesihatan di Taiwan mengeluarkan s4man terhadap seorang lelaki yang disahkan telah dij4ngkiti cor0navlrus. Individu itu telah dis4man sebanyak 300,000 New Taiwan dollars (RM40,000) kerana menyembunyikan keadaannya itu.

Lelaki itu adalah salah seorang daripada 4 individu yang disahkan positif cor0navirvs pada Rabu lepas di bandar Kaohsiung.

Sumber: NYPost

Bukan setakat menyembunyikan keadaannya ketika memasuki Taiwan, lelaki itu juga dikatakan telah mel4nggar undang-undang kawalan jangkltan. Sebelum diketahui dia telah dij4ngkiti, lelaki itu sempat pergi ke sebuah kelab tarian tanpa memakai topeng muka yang sepatutnya.

Disebabkan itu, dia telah menj4ngkiti 80 individu lain dan kesemua mereka telah menjalani pemeriksaan kesihatan namun tidak dinyatakan sama ada keputusan telah keluar atau tidak.

Taiwan kini sedang mempertimbangkan untuk melaksanakan peraturan kuar4ntin memandangkan cuti Tahun Baru Cina akan membuatkan ramai rakyat Taiwan yang bekerja di China pulang untuk menyambut perayaan itu.

Sumber: Nikkei Asian Review

Bapak selfish gil4 manusia macam ni! Tapi baguslah Taiwan buat macam tu, sam4n je terus. Malaysia bila nak buat? Huuu

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Lobakmerah

Be the first to comment

Leave a Reply