“Jauhkan Perasaan Dend4m Dan Selfish” – Lufya Beri Nasihat Untuk Pasangan Berplsah

Pelakon dan penyanyi Lufya Omar akui bersyvkur kerana diberi rezeki untuk membesarkan cahaya matanya, Laana Haura.

Lufya berk0ngsi mengenai perkara itu menerusi muat naik terbaru di akaun Instagramnya.

Menurut Lufya, anaknya membesar dengan baik dan sangat memahami keadaannya.

“Cepat m4tang Laana Haura kan. Umur baru masuk 2 tahun 4 bulan tapi cepat besar dan memahami. Bersyukur sangat-sangat diberi rezeki terbesar dalam hidup ini,” tulisnya.

Dalam pada itu, Lufya juga turut memberikan nasihat kepada pasangan yang berplsah supaya tidak menjadi seorang yang ego dan mementingkan diri sendiri.

“Satu nasihat untuk pasangan yang berplsah di luar sana. Anak adalah harta dan tanggungjawab besar yang Allah kurniakan untuk anda.

“Jauhkanlah perasaan dendam dan selfishness dalam diri. Perasaan itu tidak akan membuatkan anda ‘kaya’ dengan kegembiraan.

“Cepat atau lambat karma pasti akan menanti anda. Muhasabah diri sendiri buat seketika, adakah berbaloi untuk anda menjadi seorang yang sombong semata-mata nak ‘mengagungkan’ eg0 dan kamu jauh dari kasih sayang anak. Adakah berbaloi? Renungkanlah…” tulisnya

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bismillahi masyallah ?? Cepat matang Laana Haura kan. Umur baru masuk 2tahun 4 bulan tapi cepat besar dan memahami?Bersyukur sgt2 diberi rezeki terbesar dalam hidup ini. Satu nasihat untuk pasangan yang berpisah di luar sana. Anak adalah harta dan tanggungjawab besar yang Allah kurniakan untuk anda. Jauhkanlah perasaan dendam dan selfishness dalam diri. Ur selfishness doesn’t make u a ‘rich’ in happiness. Cepat atau lambat karma will be waiting for u. Reflect on ourselves for a moment.. is it worth it to be arrogant & ignorance?Semata- mata nak ‘mengagungkan’ ego dan kamu jauh dari kasih sayang anak. Is it worth it? Renungkan… . #selfreminder #selfreflection #blessedfriday #jumaahmubarak

A post shared by Lufya (@lufyalaana) on

Terdahulu, Lufya telah mendirikan rumah tangga dengan Dr Che Muhammad Hafiz Che Baharum pada 26 November 2016 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Laana Haura.
 
Bagaimanapun rumah tangga pasangan ini menjadi bualan apabila pelakon itu memuat naik status mendakwa su4minya tidak menjalankan tanggungjawab selepas tiga bulan berkahwin pada September 2019.
 
Kemelvt rumah tangga pasangan itu terus berpanjangan apabila Hafiz enggan menc3raikan Lufya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply