Irwansyah Sekali Lagi Dilap0r Polis Terlib3t k3s Penipvan Wang Rp 1.7 Billion?

Bintang popular di Malaysia dan Indonesia, Irwansyah sekali lagi mendapat lap0ran polis. Pelakon berusia 35 tahun itu dilaporkan ke Polis Metropolitan Jakarta oleh seorang lelaki bernama Fakhran Rifqi pada 20 Januari lalu.

Fakhran menuduh Irwan dan rakan-rakannya melakukan penipvan dalam perniagaan mereka pada 2017. Sebelum ini, Fakran mengakui bahawa dia dipujuk oleh salah seorang rakan Irwan iaitu dikenali dengan nama Hafiz untuk melakukan perniagaan di PT Gigieat Indonesia Raya.

Menurut laporan dari Wowkeren, selepas ditawarkan oleh Hafiz, Fakhran meletakkan pegangan bernilai IDR 1.7 bilion atau sekitar RM488,000 dalam perniagaan Irwan. Menurut Farkhan, beliau berminat melabur dalam perniagaan Irwan yang mend4kwa menggunakan undang-undang Islam yang disebut syirkah. Tetapi baru sahaja dia melabur, Irwan telahpun berkongsi keuntungan dengan rakan-rakannya.

Sebelum Farkhan, Irwan sendiri juga dilaporkan oleh Medina Zein kerana dakw4an menggelapkan dana bernilai hampir IDR 2 bilion.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Apabila shalat telah dilaksanakan, maka bertebarlah km di bumi , carilah karunia Allah dan ingat lah Allah banyak2 agar kamu beruntung QS Al Jumu’ah 62:10 #jumatmubarak

A post shared by Irwansyah (@irwansyah_15) on

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Lakukanlah kebaikan sekecil apapun, karena kamu tidak pernah tahu kebaikan mana yang akan membawamu ke surga. #selfreminder

A post shared by Irwansyah (@irwansyah_15) on

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Murai.my

Be the first to comment

Leave a Reply