Ustazah Viral D4kwa Bersalam Dengan Artis Boleh Hilang R0h & Jiwa, Ini Reaksi Dato Hattan “Ingat artis bin4tang, n4jis ke?”

Nama Ustazah Siti Afifah terus menjadi perbualan orang ramai selepas isu dia meny3lar suami yang membiarkan isteri bersalin dengan doktor lelaki sebagai ‘d4yus’.

Terbaharu, satu lagi isu timbul apabila ustazah yang sama mend4kwa seseorang boleh kehilangan jiwa dan r0h mereka jika bersalaman dengan golongan selebriti.

Terkesan dengan dakwa4n berkenaan, penyanyi Datuk Aishah tampil memberi pandangan dengan menyifatkan ustazah tersebut sebagai seorang yang mempunyai ilmu agama tidak seharusnya berkata sedemikian.

“Ustazah jangan lah h1na kami, ustazah adalah orang yang berilmu, lebih berhemah, dah dekat dengan Allah.

“Ustazah h1na golongan kami, patutnya selebriti ini awak bimbing bukan kata begitu. Kenapa kata apabila bersalaman dengan artis r0h orang itu akan hilang?

“Ustazah dah h1na sekolompok artis yang terpalit dengan apa yang ustazah cakap, sanggup ke nak cari kami di akhirat nanti?,” katanya.

 

 

Aisyah meluahkan rasa terkilan itu menerusi satu hantaran video di laman Instagramnya baru-baru ini.

Dalam pada itu, pelantun lagu Janji Manis Mu itu turut mengatakan dakwah yang dilakukan ustazah berkenaan nampak ‘keras’ sehingga dikhuatiri memberi pandangn buruk kepada agama lain.

“Ustazah, d0sa dengan Allah kita boleh minta maaf, tapi d0sa dengan manusia perlu minta maaf pada orang itu.

“Jangan malukan orang Islam dengan golongan bukan Islam bila lihat dakwah kita nampak keras sebegini,” tambahnya.

Sementara itu, beberapa rakan selebirti dan netizen turut bersetuju dengan luahan hati Aishah.

Salam rosak r0h, ingat artis binatang, naj1s ke? – Hattan

Dalam pada itu Penghibur senior, Datuk Hattan menyel4r tindakan seorang penceramah bebas yang sewenang-wenangnya menganggap tindakan bersalam dengan golongan artis sebagai tidak layak dlakukan kerana boleh menyebabkan si pelakunya hilang r0h.

Hattan atau nama sebenarnya, Mohd. Shukri Shahabudin berkata, anak seni juga mempunyai agama dan hampir 90 peratus golongan artis di Malaysia sudah menjejakkan kaki ke Tanah Suci Mekah bagi tujuan umrah mahupun mengerjakan ibadah haji.

“Bersalam dengan artis hilang r0h, h1na benar kami di mata anda kan. Main sedap mulut bercakap.

“Ingat artis ini standard dia macam mana? Ingat artis ni bin4tang ke? N4jis mughallazah ke?

“Kita ni jenis tak gemar menunjuk tapi 90 peratus artis di Malaysia semua dah sampai ke Tanah Suci, sama ada umrah atau buat haji,” getusnya menerusi satu perkongsian video dalam Instagram.

Dalam video berdurasi lebih dua minit tersebut, pelantun lagu Dari Kekasih Kepada Kekasih itu memaklumkan, beliau tidak mempunyai sebarang masalah berhubung urusan dakwah individu terbabit namun janganlah memb4bi bvta mengeluarkan kenyataan tanpa berfikiran matang.

“Nak tarbiah boleh, nak bagi nasihat boleh tapi gunalah bahasa yang betul. Kalau salam batal air wuduk bukan muhrim, itu kita faham.

“Tapi kalau cakap salam hilang roh macam h1na benar golongan artis. Bercakap tu biar fikirlah.

“Ingat lebam di dahi guarantee (jamin) syurga ke?,” getus Hattan.

Anak seni berusia 57 itu turut menyentuh isu hanya suami ‘dayus’ membiarkan isteri mereka bersalin dengan bantuan doktor sebagaimana did4kwa penceramah terbabit.

Terdahulu, tular dalam TikTok seorang pendakwah bebas wanita memberi komen tentang pelbagai perkara, termasuklah isu bersalaman dengan golongan artis yang disifatkan boleh merosakkan r0h dan jiwa seseorang. – KOSMO! ONLINE

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lepat Pisang

Sumber : http://limauasamboi.pw/