Tak mahu balas cara Vida, Aishah pulang berlian palsu dalam kotak buatan sendiri “Mak ayah saya tak ajar jadi biad4b”

KONTROVERSI rantai berlian palsu membabitkan usahawan kosmetik Datuk Seri Vida dan Aishah selesai apabila penyanyi tersebut sudah memulangkan semula hadiah kemenangan yang diterima pada program Gegar Vaganza musim keempat itu.

Menurut Aishah atau nama sebenar Wan Aishah Wan Ariffin, 54, dia menyerahkan berlian palsu itu secara baik tanpa sebarang drama dan enggan memanjangkan lagi cerita.

“Hari ini anda menjadi saksi saya memulangkan balik rantai berlian yang akan diserahkan kepada Datuk Seri Vida (DSV) melalui tuan peguam kami.

“Sebelum ini kita dah tengok cara penyerahan DSV, kita pun ada idea nak serahkan tapi bila fikir balik saya tak nak malukan keluarga saya dan tak pernah diajar oleh mak bapa saya untuk jadi kurang ajar.

“Biarlah apa org nak buat dekat kita, saya dengan baik-baik pulangkan balik dalam kotak yang saya buat sendiri… handmade, tak ada di mana-mana!,” katanya.

Vida membuat sidang media permohonan maaf di kediamanannya di Ipoh, Perak.

Aishah berkongsi secara langsung sesi penyerahan barangan kemas itu menerusi Instagram miliknya pada Khamis.

Dia menyerahkan rantai berlian kepada Vida melalui peguamnya iaitu Izwan Mazniza Kamil & Associates.

Pada 17 Julai lalu, Vida menunjukkan lima jenis barang kemas pilihan Aishah sebagai ganti rugi kepada berlian palsu yang dimenangi penyanyi itu pada program Gegar Vaganza musim keempat lalu.

Lima jenis barang kemas bernilai RM80,000 itu terdiri daripada dua butir berlian dan tiga bentuk cincin termasuk sebentuk cincin lelaki.

Menerusi sidang media tersebut, Vida mencipta gimik dengan memasukkan dua butir berlian 1 carats round diamond bernilai RM27,100 dan 0.70 carats diamond princess cut bernilai RM12,920 ke dalam balang makanan ringan produk milik anaknya.

Aishah enggan memanjangkan cerita dan memulangkan rantai berlian itu secara baik.

Selain berlian, Vida turut menunjukkan tiga bentuk cincin terdiri daripada sebentuk cincin emas kuning bernilai RM20,820, cincin emas putih (RM11,410) dan cincin emas putih tanpa batu (RM7,750).

Sementara itu, penyanyi lagu Janji Manismu ini berkata dia enggan lagi menjawab sebarang tohmahan dan dakwaan netizen mengenai tuntutannya itu.

“Saya dah jawab pelbagai tuduhan di Instagram saya, kalau awak semua nak tahu apa yang berlaku boleh baca balik di sana.

“Saya dah amanahkan kepada peguam untuk serahkan kepada pihak DSV.

“Saya pasti mereka suka sebab banyak gambar dia suka pakai barang ini, jadi kita pulangkan balik kepada empunya diri,” katanya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply