“Saya Buat Benda Tu Sampai Dah Ada Anak 2 Orang, Tapi Lama-Lama Saya Tak Buat Lagi Sebab” – Datin Seri Nurshahida

Malah katanya, ada lagi insan yang lebih hebat dugaan berbanding dirinya.

“Bila buat Q & A,banyak orang tanya dan cerita ttg masalah kehidupan masing, kadang2 saya rasa dah cmm pakar motivasi. Sedangkan hidup saya pun x berapa nak betul juga.

rupanya kadang kita rasa kita dah merana tapi ada yg lebih hebat dugaan nya.

“Dulu2 waktu saya kecik bila saya sedih atau saya kena marah saya pasti akan tulis dalam buku atau kertas ttg apa yg saya lalui hari ini….saya buat benda tu sampai saya dah ada anak 2 orang……tapi lama2 saya x buat lagi sebab apa?

“Sebab bila kita baca balik kita akan rasa sedih dan ingat segala yg pahit2 dalam hidup,” tulisnya.

Lalu, usahawan ini turut berkongsi tips untuk bahagia iaitu hanya mengingati perkara yang indah-indah sahaja.

“Jadi tips dia nak bahgia ni kena lupa benda2 yg buruk….ingat yg indah2 sahaja sebab bila kita sedih kita x akan kemana2 pun malah kita akan rasa lagi down dan tidak bersemangat.

“Walau hati tidak redha tapi itukan takdir kita,kena kuat sebab masa akan membantu kita melupakan segalanya,” tulisnya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bila buat Q & A,banyak orang tanya dan cerita ttg masalah kehidupan masing…….kadang2 saya rasa dah cmm pakar motivasi??….sedangkan hidup saya pun x berapa nak betul juga… rupanya kadang kita rasa kita dah merana tapi ada yg lebih hebat dugaan nya… . Dulu2 waktu saya kecik bila saya sedih atau saya kena marah saya pasti akan tulis dalam buku atau kertas ttg apa yg saya lalui hari ini….saya buat benda tu sampai saya dah ada anak 2 orang……tapi lama2 saya x buat lagi sebab apa? sebab bila kita baca balik kita akan rasa sedih dan ingat segala yg pahit2 dalam hidup… . Jadi tips dia nak bahgia ni kena lupa benda2 yg buruk….ingat yg indah2 sahaja sebab bila kita sedih kita x akan kemana2 pun malah kita akan rasa lagi down dan tidak bersemangat…… . walau hati tidak redha tapi itukan takdir kita,kena kuat sebab masa akan membantu kita melupakan segalanya❤️❤️??

A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs) on

Menerusi ruangan komen, rata-ratanya memberikan pelbagai reaksi.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kadang2 bukan semua orang senang,tapi desakan hidup memaksa mereka merantau walaupun dah berumur demi mencari rezeki yg halal…bibik saya ni x pandai baca dan mengira pun…..tapi jujur,kadang kesian dia sakit2 badan,jadi selalu saya suruh dia urut guna krim panas makbul munajat @dherbsholdingshq utk hilangkan lenguh2 badan dan sakit sendi,krim ni juga saya guna utk kempiskan perut sebelum pakai bengkung waktu berpantang yusoff dulu,panas dan sangat berkesan…… . Setiap rumah wajib ada krim panas beherba makbul munajat ni,seisi keluarag boleh guna,dan yg penting selamat……. . Siapa nak cuba komen nak nanti saya reply sebab stok kami mmg laris selalu kehabisan,rugi x cuba dah 10 tahun di pasaran dgn kini berwajah baru❤️

A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs) on

Foto: Instagram Shahida

Sumber : Media Hiburan

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply