‘Keputusan Bed4h S1asat Mendapati….’ – Remaja Bawa Balik M4yat Teman Wanita Sejauh 15KM Direm4n 4 Hari

Semalam, viral mengenai kisah seorang remaja berusia 17 tahun sanggup menghantar mayat teman wanitanya selepas mereka terbabit dalam satu kemalangan di hadapan kilang kelapa sawit di Felda Keratong 3 Muadzam Shah, Pahang. Menerusi lapor4n Harian Metro, remaja tersebut direman selama empat hari bermula hari ini.

Bertembung dengan seekor kerbau

Kejadian yang berlaku lebih kurang 3.30 pagi itu did4kwa bermula apabila suspek dan teman wanitanya bertembung dengan seekor kerbau yang sedang baring di tengah jalan apabila mereka keluar bersiar-siar. Ekoran daripada itu, m4ngsa mengalami kecederaan yang parah pada bahagian kepala dan disahkan meninggal dunia.

Menurut Ketua Polis Daerah Rompin, Deputi Supritendan Azari Miskun, suspek kemudian bertindak mengangkat m4ngsa dan membawa mayat teman wanitanya itu sejauh 15 kilometer untuk dihantar ke rumah dengan menaiki motosikal tersebut. Menurut sumber, suspek telah meninggalkan mayat teman wanitanya itu di garaj tanpa memaklumkan hal tersebut kepada keluarga m4ngsa. Mayat m4ngsa ditemui oleh datuknya pada keesokan hari sebaik sahaja ingin meletakkan kenderaan.

Direman selama 4 hari

Susulan daripada kejadian itu, suspek berjaya diberkas oleh pihak polis dan direman selama empat hari bermula hari ini. Menurut Azari, k3s berkenaan akan disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 memperuntukkan hukuman penjara minimum dua tahun dan maksimum 10 tahun serta denda tidak kurang RM5,000 dan tidak lebih RM20,000.

k3s juga disiasat mengikut Peraturan 11 Peraturan-Peraturan Pencegahan dan Pengawalan peny4kit Berjangkit (Langkah-Langkah di Dalam Kawasan Tempat Jangkitan) 2020 ( PPPB). Keputusan bed4h sias4t juga mendapati m4ngsa meninggal dunia akibat parah di kepala dipercayai akibat kemalangan.

Difahamkan, mayat m4ngsa telah dihantar ke Hospital Muadzam Shah untuk bed4h sias4t.

Sumber: Harian Metro

Sumber : OhBULAN!

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply