[Video] Suami muka k3tat.. Xpasal2 kena wat produk review… Tapi dalam hati ada “Taman” kawan… Menitik juga air mata jantan.. huhuhu

“Berat mata yang memandang, berat lagi bahu yang memikul”… Pepatah lama yang hanya akan difahami oleh mereka yang bernasib sama..

Tiada satupun pasangan suami isteri yang telah ALLaH satukan dalam pernikahan yang sah yang tidak mahukan zuriat.. Tapi rezeki manusia itu berbeza-beza.. Ada yang sudah bernikah bertahun-tahun lamanya tapi masih belum ada rezeki anak.. Orang keliling hanya tahu bertanya dan berkata tanpa fikir perasaan orang lain..

“Rugi kalau dapat anak lambat.. Nanti bila dah tua, anak-anak masih kecil”
“Jangan la biar lama-lama baru nak dapat anak.. Takut nanti tak sempat nak menimang cucu sendiri”
“Takde berubat mana-mana ke? Cubalah ikhtiar”

Namun tidak semua orang mempunyai nasib yang sama dalam perkahwinan dan rumah tangga.

Terkini, Video menunjukkan seorang wanita membuat kejvtan berita keh4milannya kepada suami ternyata membuat ramai tersentuh.
Hasil perkongsiannya di Tiktok mendapat lebih 76kviews dan hampir 10k like

Alhamdullilah best moment in mylife almost 6yrs waiting finally Allah grant our Dua #pregnancyannouncement #pregnancyjourney #happymoment @alnferoza

 

@nunazulkifli

Alhamdullilah best moment in mylife almost 6yrs waiting finally Allah grant our Dua ##pregnancyannouncement ##pregnancyjourney ##happymoment @alnferoza

♬ original sound – Dya Zulkifli

Dya dan Azlan berkahwin pada 1 Januari 2016.

Berkongsi cerita, Nur Nadia Husna Zulkifli, 30, berkata, dia merancang membuat kejvtan itu untuk suaminya, Azlan Feroza, 32, yang sudah enam tahun bersabar untuk bergelar seorang bapa.

Bagi memastikan rancangannya ‘menjadi’, dia terp4ksa menipu suaminya bahawa dia mahu merakam video untuk membuat revi3w produk bayi yang dihasilkannya sendiri, di mana ‘kejvtan hadiah’ disembunyikan pada bahagian paling bawah dalam kotak tersebut.

 

Mesra disapa Dya, wanita ini berkata dia seolah-olah tidak percaya apabila melihat keputusan UPT pada Februari lalu yang menunjukkan tanda dua garisan, bermaksud dirinya sedang h4mil.

Malah dia juga mengaku tidak dapat menahan seb4k dan segera berkongsi berita gembira itu bersama ahli keluarga yang lain.

“Masa tahu tu rasa sedih, gembira dan bersyukur sangat, ibarat macam tengah bermimpi tengok double line tu. Tak sangka sangat sebab selalu kalau check mesti satu line.

“Ibu, ayah, ibu mertua serta adik beradik semua gembira dan turut men4ngis kerana tak sangka. Waktu tu tengah PKP lagi, jadi saya surprise guna video call je.

“Suami terus buat sujud syukur dan cakap pada saya lepas ni tak boleh buat kerja berat-berat, dia nak saya jadi princess je sampai baby keluar.

Kini usia kandungannya sudah mencecah tujuh bulan dan bakal melahirkan anak sulungnya pada penghujung Oktober ini.

“Alhamdullilah, kami dikelilingi dengan keluarga dan sahabat yang positif. Kalau saya sedih pun orang keliling banyak yang memberi sokongan.

Menurut anak kelahiran Perak ini, dia berharap agar pasangan di luar sana yang diberi ujian sama untuk tidak berputus asa dan sentiasa berdoa kepada Allah.

Jelasnya, mereka juga pernah terfikir untuk mengambil anak angkat tiga bulan sebelum dirinya disahkan h4mil.

“Pesanan saya untuk semua pasangan yang menghadapi situasi sama seperti kami untuk jangan putus asa, sentiasa berdoa tetapi jangan terlalu berharap.
” Sesungguhnya Allah ialah sebaik-baik perancang, jadi bila dah tiba waktunya itu Dia akan bagi pada kita,” katanya.

Min pun terharu baca kisah Dya ni… semoga selamat melahirkan cahaya mata pertama dan selamat menjalani hidup sebagai ibu bapa. Sesungguhnya menjaga Amanah Allah ni sangat besar tanggungjawabnya dan untuk pasangan di luar sana yang masih berusaha, teruskan berusaha. Semoga Allah permudahkan segalanya Amin.

Antara komen netizen yg dapat min kongsikan :

Aku plop hok tubik airmatee

Alhamdulillah smoga sis & baby sihat slalu amin

Tahniah Alhamdulillah…

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lepat Pisang

Be the first to comment

Leave a Reply